Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Na rynku jest problem z podażą mleka ekologicznego

Oceniając działalność ministerstwa rolnictwa dla sektora mleczarskiego, najbardziej cierpimy z powodu braku wyraźnych inicjatyw w obszarze produkcji ekologicznej. Rolnicy nie widzą korzyści i brakuje zachęt do konwersji na produkcję ekologiczną - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Zbigniew Waz, Prezes Zarządu Stara Mleczarnia S.A.

Na rynku jest problem z podażą mleka ekologicznego
Zbigniew Waz

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 03-04-2018, 10:44

Wynikiem jest problem z podażą mleka ekologicznego, a co za tym idzie zaniedbaniem najdynamiczniej rozwijającej się gałęzi - uważa prezes Waz.

Zaznacza równocześnie, że trudno mu mówić o trendach rynkowych w ujęciu jego mleczarni, ponieważ firm ulokowała swoją markę w segmencie ciągle jeszcze niszowym – produktów regionalnych i ekologicznych. - Ogólna dynamika rozwoju rynku eko jest imponująca: w ciągu 7 lat w Polsce jego wartość wzrosła ponad dwukrotnie i obecnie jest wart około 700 mln zł. Niestety udział mleka w tym segmencie to jedynie 3% (źródło: imas.pl – dane za rok 2014) - mówi Zbigniew Waz.

Zapytany, jaki poziom cen masła i tłuszczu mlecznego można uznać za optymalny – korzystny dla producentów i akceptowalny dla konsumentów, powiedział, iż Stara Mleczarnia nie zajmuje się produkcją masła konwencjonalnego. - Cierpimy za to na niedobór surowców ekologicznych do produkcji masła - sprzedajemy wszystko co mamy, czasami wręcz zmuszeni jesteśmy do reglamentacji towaru... - ubolewa prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Waz RSS ALERT    /    Stara Mleczarnia RSS ALERT    /    mleko ekologiczne RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Niżej podpisany 2018-04-04 13:32:21
    żywność ekologiczna to mit. Płaci się dużo więcej, a różnicy nie czuć.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.130.252
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.