Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Największe udziały w rynku twarożków ma Hochland i Piątnica

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że na pierwszym miejscu zarówno w udziałach rynkowych, jak i w spontanicznej serków twarożkowych i do smarowania znajomości znalazł się Hochland (39,6% wskazań). Na drugim miejscu uplasowała się Piątnica (21,6% wskazań). TOP 3 producentów dla spontanicznej znajomości wynosi ponad 72,1%.

Największe udziały w rynku twarożków ma Hochland i Piątnica

Autor: RW, portalspożywczy.pl
Data: 22-12-2010, 10:31

Pomimo dość dużej koncentracji na rynku serków twarożkowych świadomość marki jest dość niska. Tylko 37,8% ankietowanych było w stanie wymienić marki, które kojarzą im się z serkami twarożkowymi i do smarowania. Na pierwszym miejscu w spontanicznej znajomości znalazł się Almette (22,7% wskazań). Na drugim miejscu uplasował się Bieluch (20,8% wskazań). Następne marki osiągnęły spontaniczna znajomość na poziomie poniżej 10%.

Serki twarożkowe i do smarowania przynajmniej raz zostały zakupione przez ponad 62,4% respondentów. Wygodna forma opakowania, działania promocyjne oraz preferencje konsumentów to kolejne czynniki warunkujące wzrost grupy osób sięgających po serki twarożkowe i do smarowania. Największy udział cechował konsumentów dokonujących zakupów serków raz tygodniu (60,2%), dwa - trzy razy w miesiącu (24,2%) oraz dwa - trzy razy w tygodniu (8,7%).

Regionalizacja w spożyciu serków twarożkowych i do smarowania przejawia się w fakcie wyższego spożycia w miastach (prawie 70%) niż na wsiach (30%). Po serki twarożkowe sięga prawie 67% kobiet, zaś udział mężczyzn stanowi 33%.

Analizując wpływ wieku na wielkość grup konsumentów spożywających serki twarożkowych, najwięcej konsumentów tych serków stwierdzono w segmencie osób w wieku do 30 lat (41,1%) oraz 31-40 lat (28%).

Zakupy serków twarożkowych dokonywane były w placówkach nowoczesnej dystrybucji: supermarketach i hipermarketach (49,9%) oraz sklepach dyskontowych (3,0%). Wysoki udział przypada na sklepy tradycyjne (40,6%). Konsument serków twarożkowych należy do grupy z wykształceniem średnim (43,9%) lub wyższym (26,5%) z dochodami w przedziale od 400 złotych do 2500 złotych.

W strukturze rynku według opakowania największy udział posiada serek w plastikowym kubku (60,2%). Jest to najbardziej preferowany rodzaj opakowania, a jednocześnie najbardziej tradycyjny.

Rozwój rynku serków twarożkowych związany jest z intensywnym procesem rozwoju nowych produktów i natężenia zmian asortymentowych: wzrasta udział smaków nowych, określanych jako innowacyjne, np. łososiowy, jak również kombinacji wielosmakowych, co powoduje zwiększanie grupy konsumentów, a zwłaszcza tych o bardziej wyrafinowanych preferencjach smakowych; następuje różnicowanie rynku przez wprowadzanie wersji light o obniżonej zawartości tłuszczu, co przyciąga osoby, które dotychczas nie kupowały tych produktów ze względu na zawartość tłuszczu; obserwowany jest intensywny proces ciągłego dostosowywania opakowań do zmieniających się wymogów rynku i działań konkurentów.

więcej informacji:

OSM Piątnica RSS ALERT    /    Hochland RSS ALERT    /    twarożek RSS ALERT    /    Fundusz Promocji Mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Obserwator 2010-12-22 11:37:08
    \"Trzy najczęściej wymieniane czynniki powodujące nie kupowanie serka to: uczulenie lub brak tolerancji na białko (49,9%) oraz nie lubienie tych produktów (40,6%). \" \" Nie lubienie\"? :-))
  • KK 2010-12-22 20:58:33
    Niestety tak się to określa w praktyce badań konsumenckich!! I ludzie też tak to rozumieją

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.