Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nie istnieje jeden bezpieczny pułap produkcji marek własnych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 28-07-2014, 12:20
Nie istnieje jeden bezpieczny pułap produkcji marek własnych
Edward Bajko, prezes SM Spomlek /fot.żelaznastudio

Można powiedzieć, że istnieje coś takiego jak bezpieczny pułap relacji marek własnych - własny brand, ale nie jest on ani taki sam dla wszystkich, ani ustalony raz na zawsze dla poszczególnych producentów i oferowanych przez nich artykułów - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes SM Spomlek.

Zaznacza, że znane są przecież firmy, które większą część swoich produktów sprzedają pod markami własnymi, a tylko niewielką opatrzoną swoim logo. Są też takie, które wcale nie produkują dla private label i doskonale sobie radzą. - Inne współpracują z sieciami przy najbardziej typowej części swojego asortymentu, a artykuły wyjątkowe i przynoszące najwyższe marże sprzedają wyłącznie na własny rachunek - mów Edward Bajko.

- Generalnie, najważniejsze jest nie to, jaki jest udział marek własnych w produkcji, a na ilu odbiorców się dzieli. Nie można dopuścić do sytuacji, w której utrata pojedynczego kontraktu pozostawi firmę bez możliwości dalszego funkcjonowania - podkreśla prezes Spomleku.

Jak mówi prezes spółdzielni z Radzynia Podlaskiego, relacja marki sieci a własny brand w Spomleku kształtują się bardzo różnie, w zależności od gatunku sera i jego postaci handlowej. - Są takie pozycje, których produkcja ma sens wyłącznie ze względu na marki własne, i takie, w których ich udział jest minimalny lub zerowy. Generalnie, w ciągu kilku ostatnich lat Spomlek aktywnie współpracował z sieciami handlowymi i nasza pozycja w tym segmencie wzrastała. Dążąc do pozycji największego polskiego wytwórcy serów, nie możemy pomijać tej części rynku, która rozwija się najbardziej dynamicznie - mówi prezes Bajko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH