Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nie istnieje jeden bezpieczny pułap produkcji marek własnych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 28-07-2014, 12:20
Nie istnieje jeden bezpieczny pułap produkcji marek własnych
Edward Bajko, prezes SM Spomlek /fot.żelaznastudio

Można powiedzieć, że istnieje coś takiego jak bezpieczny pułap relacji marek własnych - własny brand, ale nie jest on ani taki sam dla wszystkich, ani ustalony raz na zawsze dla poszczególnych producentów i oferowanych przez nich artykułów - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes SM Spomlek.

Zaznacza, że znane są przecież firmy, które większą część swoich produktów sprzedają pod markami własnymi, a tylko niewielką opatrzoną swoim logo. Są też takie, które wcale nie produkują dla private label i doskonale sobie radzą. - Inne współpracują z sieciami przy najbardziej typowej części swojego asortymentu, a artykuły wyjątkowe i przynoszące najwyższe marże sprzedają wyłącznie na własny rachunek - mów Edward Bajko.

- Generalnie, najważniejsze jest nie to, jaki jest udział marek własnych w produkcji, a na ilu odbiorców się dzieli. Nie można dopuścić do sytuacji, w której utrata pojedynczego kontraktu pozostawi firmę bez możliwości dalszego funkcjonowania - podkreśla prezes Spomleku.

Jak mówi prezes spółdzielni z Radzynia Podlaskiego, relacja marki sieci a własny brand w Spomleku kształtują się bardzo różnie, w zależności od gatunku sera i jego postaci handlowej. - Są takie pozycje, których produkcja ma sens wyłącznie ze względu na marki własne, i takie, w których ich udział jest minimalny lub zerowy. Generalnie, w ciągu kilku ostatnich lat Spomlek aktywnie współpracował z sieciami handlowymi i nasza pozycja w tym segmencie wzrastała. Dążąc do pozycji największego polskiego wytwórcy serów, nie możemy pomijać tej części rynku, która rozwija się najbardziej dynamicznie - mówi prezes Bajko.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH