Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Około 10 proc. jogurtów na Węgrzech to produkty funkcjonalne

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-02-2009, 11:03
Około 10 proc. jogurtów na Węgrzech to produkty funkcjonalne

- W najbliższym czasie rynek jogurtów funkcjonalnych na Węgrzech - zarówno pitnych jak i łyżeczkowych wzrośnie, ale odbędzie się to kosztem jogurtów niefunkcjonalnych. Innowacje w kategorii jogurtów funkcjonalnych spowodują wzrost sprzedaży - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Nowak, prezes firmy doradczej Infodome Sp. z o.o.

Węgrzy w 2007 roku spożyli przeciętnie 10,6 kg jogurtów na głowę mieszkańca, z czego 1,6 kg stanowiły jogurty funkcjonalne.

- Zauważyć należy dynamiczne przyspieszenie rozwoju kategorii jogurtu pitnego funkcjonalnego, przede wszystkim za sprawą produktów probiotycznych. W 2007 roku kategoria ta zanotowała najwyższy wzrost ilościowy - 40 proc. w porównaniu do 2006 roku. Przyczyniła się do tego również bardzo intensywna promocja marki Actaimle Danona. Dodatkowo kilka sieci detalicznych zdecydowało się na wypuszczenie podobnych produktów pod marka własną, w niższych cenach - mówi Joanna Nowak.

Danone Magyarország Kft utrzymał pozycję lidera na rynku jogurtów funkcjonalnych w 2007. Kluczowymi składnikami sukcesu produktów Danone są: szeroki asortyment, stała innowacja i intensywna reklama. Firma Danone jest głównym innowatorem w segmencie jogurtu; wszystkie inne firmy są tylko naśladowcami.

Również produkty z wartością dodaną spowodują większe zainteresowanie konsumentów. Biorąc pod uwagę fakt, że konsumenci już są świadomi korzyści zdrowotnych płynących z konsumpcji jogurtów probiotycznych, możemy prognozować, że innowacje w tej kategorii spotkają się z akceptacją klientów. - Nie przewidujemy zmian na pozycji lidera- Danone będzie kontynuował niepodzielne panowanie. Konkurencja cenowa będzie za to intensywniejsza, ze względu na poszerzanie oferty i udziałów rynkowych przez marki własne (private labels) zarówno w jogurtach jak i napojach mlecznych ukwaszonych. Pojawienie się marek własnych w jogurtach funkcjonalnych doprowadzi do obniżenia cen na te produkty. Więcej będzie ofert promocyjnych oraz produktów pakowanych w ekonomiczne multipaki - uważa prezes Infodome.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH