Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Optymalna cena masła to 6 zł za kostkę 200 g

Wszystko wskazuje na to, że zapotrzebowanie na masło w świecie będzie rosło. Polski konsument drastycznie, ale też odczuł, że masło nie będzie już tak tanie jak dawniej po 4-5zł/kostkę i gdy nastąpi obniżka cen na półce wróci do zakupu masła. Chciałbym by nową optymalną ceną na półce było 30zł/kg (6zł/kostkę 200g). Przy tej cenie mogła by utrzymywać się cena śmietanki na poziomie 0,25zł/j.tł.- powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Paweł Piętka, dyrektor produkcji i główny technolog Ceko sp. zo.o.

Optymalna cena masła to 6 zł za kostkę 200 g
Paweł Piętka /fot. Ceko

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 27-10-2017, 14:48

Niestety wzrost produkcji produktów tłuszczowych spowodował rozchwianie rynku innych produktów mleczarskich i trochę potrwa zanim mleczarstwo wróci ponownie do stabilnego wzrostu – dodaje.

Od kwietnia 2016 roku mamy wzrost cen śmietanki z coroczną korektą pod koniec i na początku kolejnego roku. Trzykrotny wzrost ceny w ciągu 16 miesięcy, nawet gdyby początkowo cena surowca nie była doszacowana nie może wynikać tylko ze zwiększenia popytu na rynku lokalnym, to jest jasne.

Zwraca uwagę, że zmiany upodobań żywnościowych nie zmieniają się tak szybko, nawet wśród bogacących się społeczeństw. Dlatego jego zdaniem, przyczyny trzeba szukać na szerszym obszarze. - Wiadomo, że państwa dalekiego wschodu zgłaszają większe zapotrzebowanie na masło i produkty z tłuszczem mlecznym. Ponadto USA wprowadza politykę minimalizowania produktów z olejami palmowymi i promowania tłuszczu mlecznego jako dobroczynnego składnika potrzebnego do rozwoju organizmu – w końcu usłyszeliśmy prawdę do czego nam potrzebny jest tłuszcz – mówi Paweł Piętka.

Zauważą, że te dwa rynki są kilkakrotnie większe niż rynek Unii Europejskiej, więc producenci europejscy skorzystali z tej okazji, przez co powstały niedobory produktu na rynku wewnętrznym. - Nawet jak bezpośrednio nie skorzystały na tym polskie przedsiębiorstwa, to wykorzystaliśmy zapotrzebowanie krajów zza zachodniej granicy dostarczając śmietankę. Jak to bywa w sytuacjach zarobienia na stałych wzrostach, dołączyły się również firmy handlowe zachęcając do większej produkcji, zamawiając produkty z obietnicą wyższych cen, powodując wzrost cen mleka surowego – mówi dyrektor produkcji Ceko.

- Cena masła w Polsce na półce sklepowej dochodziła do 40zł/kg. Cena już dawno przekroczyła psychologiczny próg 5,00zł za kostkę 200g i klienci coraz mniej sięgali po masło. Kiedy na początku października wyhamowana została „rzeka śmietanki” na zachód i jednocześnie producenci i firmy handlowe zostali z większymi zapasami masła niż wskazywał by na to popyt, zaczęła się silna korekta. Producenci nie produkowali już na zapas, bo wszystko wskazywało, że wygórowana cena jednostek tłuszczowych z tygodnia na tydzień będzie niższa – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Piętka RSS ALERT    /    Ceko RSS ALERT    /    ceny masła 2017 RSS ALERT    /    ceny masła RSS ALERT    /    ceny masła w Europie RSS ALERT    /    masło 2017 RSS ALERT    /    rynek masła RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.