Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

OSM Chojnice dostała nagrodę za najgorszą reklamę

W piątek 26 listopada 2010 zostały przyznane "Chamlety", czyli nagrody za najgorszą reklamę. OSM w Chojnicach otrzymał pierwsze miejsce w kategorii reklama zewnętrzna.

OSM Chojnice dostała nagrodę za najgorszą reklamę

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Chojnicach w roku 2009 rozpoczęła kampanię reklamową, za pośrednictwem billboardów, spotów reklamowych, plakatów, kalendarzy. Na reklamach tych przedstawiano osoby zaufania publicznego, a pod nimi intrygujące hasła. I tak osoba przypominająca policjanta mówiła, że "jak posmarować . kanapkę, to tylko masłem z Chojnic", modelka w stroju przypominającym siostrę zakonną zachwycała się walorami Naszego Sera Salami słowami: "niebiańskie sery z Chojnic", a przysłowiowy żul, tuląc się do kartonu z maślanką chwalił, że "z rana najlepsza maślanka z Chojnic". Kominiarz reklamował kefir słowami : " nic tak nie oczyszcza jak kefir z Chojnic", a strażak informował, że "mleko z Chojnic gasi pragnienie". Obok tych haseł pojawiła się również nagrodzona reklama, gdzie pielęgniarka zapewnia " że od twarogu z Chojnic jeszcze nikt nie umarł".

- Hasło miało być z podtekstem, jak wszystkie w prezentowanej serii, i należało je rozumieć w następujący sposób, skoro nikt nie umarł, to dlaczego by nie spróbować. Często w kolokwialnym języku mówi się, "jedz, od tego nikt nie umarł" i stąd pochodził sens hasła. Widać jednak, że część społeczeństwa przyjmuje hasła wprost, nie starając się ich zrozumieć. Co ciekawe, reklamę z policjantem zrozumieli wszyscy odbiorcy. Obok reklam było też spoty w lokalnej rozgłośni radiowej, gdzie sens billboardów był poniekąd wyjaśniony. Reklama z pielęgniarką i nagrodzonym hasłem miała też swoje oblicze w formie spotu. Dla części odbiorców także spoty były kontrowersyjne - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Maciej Lipiński.

OSM w Chojnicach kontynuowała tę linię reklam również w roku 2010, prezentując swoje nowe wyroby, np. serek grani czy serek truskawkowy, którym to zachwycała się przepiękna dziewczyna ubrana w lateksowe ubranie w kolorze "truskawkowym" i oblizywała ze smakiem swoje ponętne usta.

Zarząd OSM w Chojnicach cieszy się z nagrody, firma musi być widoczna i musi być o niej głośno, aby była zapamiętywana przez konsumentów. Reklama musi być kontrowersyjna, piękna, intrygująca- wtedy przynosi zamierzony efekt. Wg konsumentów, do których byłą kierowana, czyli osób rozpoczynających życie wgospodarstwie rodzinnym, czyli w wieku ok. 20-35 lat , kampania była udana.

- Także konsumenci starsi wiekiem, ale weseli i radośni, pełni życia, gratulowali nam całej kampanii- mówi Maciej Lipiński, prezes OSM w Chojnicach. Autorem pomysłu całej kampanii był właśnie prezes Lipiński, a w szczegółach hasła i postaci powstały podczas tzw. "burzy mózgów" kadry kierowniczej OSM w Chojnicach. Oprawą artystyczną, fotografiami etc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Lipiński RSS ALERT    /    OSM Chojnice RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Ł. 2010-11-30 12:28:07
    wrołlawskie agencje reklamowe odcinają się do tej farsy. nazwa nagród adekwatna do poziomu wiedzy marketingowej organizatorów.
  • Mleczak 2010-11-30 13:43:23
    A mnie się ta kampania podobała. Inna, zwracająca uwagę, niesztampowa. Lepsza byłaby kobitka po 60 nalewająca mleczko do kubka i mówiąca pij wnusiu bo dobre ? NIE. Szacun Pezesie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.