Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

OSM Łowicz inwestuje w produkty bez laktozy

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-10-2014, 13:40
OSM Łowicz inwestuje w produkty bez laktozy
Jan Dąbrowski, prezes OSM Łowicz /fot. żelaznastudio

Na rynku rośnie udział produktów funkcjonalnych. Przykładem produktu mleczarskiego jest mleko bez laktozy, my od kilku lat systematycznie wprowadzamy na rynek taki produkt - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Jan Dąbrowski, prezes OSM Łowicz.

Spółdzielnia w Łowiczu od kilku lat ma w swojej ofercie mleko bez laktozy. - Trzeba wyraźnie odróżnić mleko bez laktozy, a mleko z obniżoną zawartością laktozy. W naszych produktach zawartość laktozy wynosi poniżej 0,1 proc. - to mniej niż błąd badawczy. Natomiast produkty o obniżonej zawartości laktozy mają jej około 20 proc. - mówi prezes Dąbrowski.

Zapytany o opłacalność takiego produktu, powiedział, że w Polsce jest ponad 5-7 proc. konsumentów z nietolerancją laktozy. - Jest to produkt rentowny, w przeciwnym razie nie produkowalibyśmy go. Równocześnie chcemy dalej rozwijać tę linię produktów. Teraz pracujemy nad śmietanką bez laktozy. Robimy to w świetle rosyjskiego embarga, gdyż produkty bez laktozy nie są nim objęte - zaznaczył Jan Dąbrowski. Dodał jednak, że rosyjskie wymagania są bardzo wygórowane. Rosjanie wymagają bardzo dokładnych badań.

Dodał także, że sieci handlowe są proinnowacyjne i bardzo zainteresowane tego typu produktami. - Współpracujemy w tym temacie, bo oni mają bliższy kontakt z klientami niż my i od sieci uzyskujemy wiele informacji na temat oczekiwań klientów - mówi szef mleczarni z Łowicza.

Podkreśla, że w gospodarce wolnorynkowej motorem postępu są inwestycje i nowe produkty. - My ten potencjał mamy, choć nie przekłada się on aż tak bardzo na ekonomię, bo wprowadzanie nowych produktów kosztuje, nie wiadomo czy się one przyjmą, a efekty widać dopiero po jakimś czasie. Powodem jest między innymi to że nasza rentowność jest zdecydowanie niższa od rentowności niemieckich, czy zachodnich firm. Dlatego mniejsze środki możemy przeznaczyć na badania i rozwój. Nie mówiąc o tym, jakie środki przeznaczają koncerny, które ulokowały się w top-rentownych produktach. My przeznaczamy na ten cel tyle ile jesteśmy w stanie, pod tym względem na pewno jesteśmy w czołówce polskich mleczarni - mówi Jan Dąbrowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ania 14-07-2015, 16:03:
Nareszcie ktoś pomyslal o ludziach takich jak ja tzn z nietolerancja laktozy. Ilość takich produktów na rynku jest znikoma. Dxiekuje bardzo. Wreszcie bede mogła jesc nabial ktorego tak mi brakuje

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH