Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

OSM Piątnica łączy się z SML Ostrołęka

Jak dowiedział się portalspożywczy.pl podczas Walnego Zgromadzenia Delegatów SML Ostrołęka podjęta została decyzja o połączeniu z OSM Piątnica. Jeśli WZD spółdzielni w Piątnicy również podejmie taką uchwałę, od 1. kwietnia 2011 roku oba zakłady mleczarskie będą funkcjonowały pod nazwą OSM Piątnica. To pierwsze przyłączenie dokonane przez mleczarnię z Piątnicy.

OSM Piątnica łączy się z SML Ostrołęka
Zbigniew Kalinowski, prezes OSM Piątnica

- Nie oznacza to jednak zmiany strategii rozwoju spółdzielni z Piątnicy. Nadal przez naszą strategię rozumiemy produkowanie najwyższej jakości, naturalnych produktów mleczarskich. Po prostu będą one wytwarzane w dwóch niezbyt odległych od siebie zakładach - mówi Tomasz Głasek, kierownik działu handlu OSM Piątnica.

To głównie lokalizacja przesądziła o wyborze spółdzielni w Ostrołęce. Zakład jest oddalony od Piątnicy o zaledwie 35 kilometrów. - Na decyzję o przyłączeniu wpłynęły dwa czynniki. Pierwszy jest taki, że na terenie macierzystego zakładu w Piątnicy mamy utrudnione możliwości inwestycyjne i często aby zbudować nowy obiekt trzeba wyburzyć stary. Drugim powodem jest konieczność rozwoju bazy surowcowej. Pozyskanie większej ilości dobrego jakościowo mleka pozwoli zwiększyć produkcję, a także przyczyni się do koncentracji produkcji mleka w naszym regionie - mówi Tomasz Glasek.

Na pytanie czy spółdzielnia z Ostrołęki będzie sprzedawać swój zakład w Nidzicy, który produkuje sery dojrzewające , kierownik działu handlu OSM Piątnica zastrzega, że to nadal jest wewnętrzna sprawa firmy z Ostrołęki. Markę Milandia ocenia bardzo dobrze, ale podkreśla że należy przeprowadzić niezbędne analizy by precyzyjnie ocenić jej potencjał rynkowy.

- Dla naszej firmy przeprowadzenie takiej fuzji to bardzo duże przedsięwzięcie zarówno pod względem organizacyjnym jak i finansowym, dlatego nie sądzę, aby szybko nastąpiło kolejne takie działanie - zauważa Tomasz Głasek.

Wartość marki Piątnica jest szacowana na 234,4 mln zł. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku OSM Piątnica zanotowała 271,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 11,9 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Spółdzielnia osiągnęła około 10 proc. wzrost sprzedaży we wszystkich grupach produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Głasek RSS ALERT    /    OSM Piątnica RSS ALERT    /    OSM Ostrołęka RSS ALERT    /    konsolidacja mleczarstwa RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    fuzje RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    koncentracja produkcji mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (9)

  • Fan 2010-12-15 15:02:10
    Świetnie, będę mógł się napić dobrego mleka.
  • gin z butelki 2010-12-15 17:03:43
    szkoda Ostrołęki....
  • Ostr 2010-12-15 17:22:11
    Jeżeli dojdzie do połączenia to pozytywny krok dla mleczarstwa, a w szczególności producentów mleka. Ostrołęka - powodzenia!!! Piątnica - odważny krok w stronę słabego zakładu Aby to doszło do skutku!!!
  • mleczarz 2010-12-15 20:36:32
    No to macie teraz w Piątnicy ciężki orzech do zgryzienia.... Nie zazdroszczę.
  • abc 2010-12-16 10:14:39
    Co tzn \"Wartość marki Piątnica jest szacowana na 234,4 mln zł.\" ? Patrzę w bilans i tego nie widzę?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.