Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PAIH: Umowa UE-Japonia szczególnie korzystna dla producentów wyrobów mleczarskich

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2017, 09:21
PAIH: Umowa UE-Japonia szczególnie korzystna dla producentów wyrobów mleczarskich
Fot. shutterstock

Dla polskich producentów żywności umowa UE-Japonia, która została podpisana w lipcu br. jest szansą na zwiększenie eksportu na japoński rynek. – Z nowych przepisów mogą skorzystać szczególnie producenci obłożonych obecnie bardzo wysokim cłem, wyrobów mlecznych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Korkosz, dyrektor Departamentu Komunikacji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Porozumienie UE z Japonią o wolnym handlu, które zostało zawarte w lipcu br, to dopiero początek bliższej współpracy handlowej Unii Europejskiej, a więc i Polski z Japonią. Aby umowa weszła w życie, trwają obecnie prace nad ujednoliceniem przepisów regulujących handel między stronami. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2018 roku.

Jakie są szanse polskich producentów żywności na japońskim rynku? – Polscy eksporterzy muszą mieć na uwadze złożoną specyfikę japońskiego rynku, na którym królują rodzime – lub azjatyckie wyroby. Ze względu na wysoki prestiż, tamtejsi konsumenci często wybierają produkty dużych, światowych marek i rzadko sięgają po ofertę nieznanych wcześniej producentów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Korkosz, dyrektor Departamentu Komunikacji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Podkreśla, że jedną z głównych ról odgrywa także codzienna dieta Japończyków, która znacząco różni się od europejskiej czy amerykańskiej. Wejście na japoński rynek wiąże się zatem nie tylko z długimi negocjacjami, ale także odpowiednio przygotowanymi kampaniami promocyjnymi. 

– Umowa o wolnym handlu między Unią Europejską a Japonią otwiera przed polskim firmami nowe możliwości na współpracę z japońskimi biznesem. Producenci reprezentujący sektor rolno-spożywczy stawiają czoła licznym barierom pozataryfowymi i taryfowym, co w wyniku zawartego porozumienia ma się zmienić. Dlatego też najbardziej perspektywiczną, z punktu widzenia polskiego eksportera, będzie właśnie ta branża – ocenia Tomasz Korkosz.

Dodaje, że z nowych przepisów mogą skorzystać szczególnie producenci obłożonych obecnie bardzo wysokim cłem, wyrobów mlecznych. – Co więcej, produkty takie jak masło, serwatka i mleko w proszku objęte są kontyngentem importowym i dlatego też wielkość importu tych produktów w zasadzie nie przekracza wartości objętej kwotami importowymi – informuje.

Jeśli chodzi o handel mięsem, to – tłumaczy Tomasz Korkosz – ze względu na restrykcyjne przepisy fitosanitarne, z całej Europy tylko cztery państwa, w tym Polska (dokładnie: 20 zakładów) mogą eksportować wołowinę do Japonii. Sprzedaż mięsa wieprzowego była jednym z hitów eksportowych aż do załamania się rynku, z powodu wystąpienia w Polsce wirusa afrykańskiego pomoru świń  w 2014 r. 

O szansach polskich producentów żywności na japońskim rynku czytaj więcej:

Japonia – perspektywiczny rynek dla polskich producentów żywności (obszerny wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 402) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.