Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Piątnica liderem w segmencie serków wiejskich

Z raportu Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych wynika, że spontaniczna znajomość producentów serka wiejskiego wskazuje na wysoką pozycję lidera w tej kategorii, czyli OSM Piątnica. Aż 55,9 proc. wskazań, następne miejsce z udziałem 10,4 proc. zajęła spółdzielnia z Krasnegostawu. Mlekpol wskazało 6,4 proc. ankietowanych.

Piątnica liderem w segmencie serków wiejskich

Autor: RW, portalspożywczy.pl
Data: 21-02-2011, 15:54

Wśród respondentów 84 proc. twierdziła, że zna choć jednego producenta serka wiejskiego, a prawie 30,1 proc. twierdziła, że zna choć jedną markę serka wiejskiego. Liderem na rynku serków ziarnistych jest Serek Wiejski Piątnicy, która jako pierwsza wprowadziła ten produkt w 1991 roku. Pozycja lidera to przede wszystkim konsekwencja w zapewnianiu jakości i smaku. OSM Piątnica nadaje kierunek tej kategorii produktowej wprowadzając nowe smaki i nowe opakowania. W ofercie dostępne są oprócz tradycyjnych produktów, także wersje smakowe takie jak: z ananasami, miodem i brzoskwiniami oraz ze szczypiorkiem.

Grupa osób konsumujących serki wiejskie wyniosła 50,1 proc., nie sięgało po produkty z tej kategorii 49,9 proc. badanych.

Największe segmenty konsumentów dokonywały zakupów raz w tygodniu (52,3 proc.) oraz dwa - trzy razy w miesiącu (20,4 proc.). Łączny odsetek konsumentów kupujących serki wiejskie raz - dwa razy w tygodniu przekroczył 13 proc. Niewielkie grupy konsumentów cechowały się konsumpcją o mniejszej częstotliwości (łącznie w tej grupie 10,8 proc.).

W zależności od miejsca zamieszkania zaobserwować można istotne różnice w wielkości grup konsumentów serka wiejskiego. Większe grupy konsumentów mieszkają w miastach (70,8 proc.). Konsumentami serka wiejskiego w ponad 65 proc. są kobiety, niecałe 35 proc. osób sięgających po serki wiejskie to mężczyźni.

Wpływ wieku na wielkość spożycia serków wiejskich przejawia się w fakcie, że najwyższy udział w strukturze konsumentów posiadają osoby w wieku do 30 lat (40,2 proc.) oraz 31-40 lat. Najmniej konsumentów serków wiejskich odnotowano w grupie wiekowej powyżej 51 lat (11,3 proc.).

Analiza końcowych ogniw dystrybucji serków wiejskich na rynku detalicznym wskazuje, iż najczęstszym miejscem dokonywania zakupów jest sklep spożywczy (49,7 proc.). Duży odsetek osób kupujących serek wiejski dokonuje zakupu w kanałach nowoczesnej dystrybucji, czyli supermarketach, hipermarketach i sklepach dyskontowych. Ich łączny udział wyniósł 49,0 proc.

Najbardziej preferowania wielkość opakowania serka wiejskiego to opakowanie 200 gramów. W strukturze rynku pod względem smaku dominuje smak naturalny. Kolejną pozycję zajmuje serek z dodatkiem szczypiorku. Pozostałe smaki, w tym smaki owocowe posiadają niewielki udział rynkowy.

więcej informacji:

OSM Piątnica RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    OSM Krasnystaw RSS ALERT    /    Fundusz Promocji Mleka RSS ALERT    /    serek wiejski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.75.30
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.