REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Piątnica liderem w segmencie serków wiejskich

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-02-2011, 15:54
Piątnica liderem w segmencie serków wiejskich

Z raportu Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych wynika, że spontaniczna znajomość producentów serka wiejskiego wskazuje na wysoką pozycję lidera w tej kategorii, czyli OSM Piątnica. Aż 55,9 proc. wskazań, następne miejsce z udziałem 10,4 proc. zajęła spółdzielnia z Krasnegostawu. Mlekpol wskazało 6,4 proc. ankietowanych.

REKLAMA

Wśród respondentów 84 proc. twierdziła, że zna choć jednego producenta serka wiejskiego, a prawie 30,1 proc. twierdziła, że zna choć jedną markę serka wiejskiego. Liderem na rynku serków ziarnistych jest Serek Wiejski Piątnicy, która jako pierwsza wprowadziła ten produkt w 1991 roku. Pozycja lidera to przede wszystkim konsekwencja w zapewnianiu jakości i smaku. OSM Piątnica nadaje kierunek tej kategorii produktowej wprowadzając nowe smaki i nowe opakowania. W ofercie dostępne są oprócz tradycyjnych produktów, także wersje smakowe takie jak: z ananasami, miodem i brzoskwiniami oraz ze szczypiorkiem.

Grupa osób konsumujących serki wiejskie wyniosła 50,1 proc., nie sięgało po produkty z tej kategorii 49,9 proc. badanych.

Największe segmenty konsumentów dokonywały zakupów raz w tygodniu (52,3 proc.) oraz dwa - trzy razy w miesiącu (20,4 proc.). Łączny odsetek konsumentów kupujących serki wiejskie raz - dwa razy w tygodniu przekroczył 13 proc. Niewielkie grupy konsumentów cechowały się konsumpcją o mniejszej częstotliwości (łącznie w tej grupie 10,8 proc.).

W zależności od miejsca zamieszkania zaobserwować można istotne różnice w wielkości grup konsumentów serka wiejskiego. Większe grupy konsumentów mieszkają w miastach (70,8 proc.). Konsumentami serka wiejskiego w ponad 65 proc. są kobiety, niecałe 35 proc. osób sięgających po serki wiejskie to mężczyźni.

Wpływ wieku na wielkość spożycia serków wiejskich przejawia się w fakcie, że najwyższy udział w strukturze konsumentów posiadają osoby w wieku do 30 lat (40,2 proc.) oraz 31-40 lat. Najmniej konsumentów serków wiejskich odnotowano w grupie wiekowej powyżej 51 lat (11,3 proc.).

Analiza końcowych ogniw dystrybucji serków wiejskich na rynku detalicznym wskazuje, iż najczęstszym miejscem dokonywania zakupów jest sklep spożywczy (49,7 proc.). Duży odsetek osób kupujących serek wiejski dokonuje zakupu w kanałach nowoczesnej dystrybucji, czyli supermarketach, hipermarketach i sklepach dyskontowych. Ich łączny udział wyniósł 49,0 proc.

Najbardziej preferowania wielkość opakowania serka wiejskiego to opakowanie 200 gramów. W strukturze rynku pod względem smaku dominuje smak naturalny. Kolejną pozycję zajmuje serek z dodatkiem szczypiorku. Pozostałe smaki, w tym smaki owocowe posiadają niewielki udział rynkowy.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH