REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Pierwsza wspólna marka mleczarska w Polsce

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 13-05-2011, 15:04
Pierwsza wspólna marka mleczarska w Polsce

Trzy niewielkie spółdzielnie mleczarskie wprowadziły na rynek wspólną markę - Ser świętokrzyski twarogowy. - Uzyskaliśmy certyfikat "Jakość i tradycja" na ten produkt i wspólnie wytwarzamy go według tej samej technologii - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Wojciech Kałka, prezes Jędrzejowskiej Spółdzielni Mleczarskiej.

REKLAMA

W związku z uzyskaniem certyfikatu liczymy na spore zainteresowanie, gdyż konsumenci są coraz bardziej wymagający, coraz częściej zwracają uwagę na posiadane certyfikaty i jakość produktu. Liczymy, że wspólnie będzie nam łatwiej zaspokoić rynek czy obsłużyć duże zamówienia. Jedna mleczarnia mogłaby sobie z tym nie poradzić - mówi Wojciech Kałka.

Oprócz Jędrzejowskiej Spółdzielni Mleczarskiej, w projekcie udział biorą OSM Chmielnik oraz OSM Pierzchnica. - Nie konkurujemy ze sobą, ale staramy się blisko współpracować - podkreśla prezes Kałka. Spółdzielnie, pomimo wspólnej marki, prowadzą oddzielny marketing i dystrybucję.

Naszym priorytetem jest zaspokojenie rynku lokalnego, na którym jesteśmy obecni już od 108 lat. Ale współpracujemy m.in. z Krakowskim Kredensem czy produkujemy dla Benedyktynów z Tyńca. Produkty pod ich marką wysyłamy m.in. do Berlina czy Wiednia - podkreśla prezes Jędrzejowskiej Spółdzielni Mleczarskiej.

Spółdzielnia z Jędrzejowa stawia na produkty tradycyjne zarówno pod względem składu jaki metody produkcji. - Ponad 50 proc. Produkcji odbywa się ręcznie, co przekłada się, z jednej strony na bardzo wysoką jakość wyrobów, ale z drugiej na wyższe koszty. Nasze wyroby nie zawierają w ogóle konserwantów. Niestety nie stać nas na silny marketing, przez co nasze produkty nie są szeroko znane - ubolewa Wojciech Kałka.

Oprócz sera świętokrzyskiego twarogowego, każda spółdzielnia ma w ofercie także inny, swój asortyment pod swoimi markami. - Jesteśmy dopiero na początku naszej drogi, dlatego trudno nam ocenić rezultaty, ale jestem przekonany, że marka wspólna dla naszych małych, lokalnych zakładów to dobry pomysł. Dzięki temu nasze możliwości są znacznie większe, a my jesteśmy silniejsi - podkreśla prezes Kałka.

Przeczytaj także debatę rynkową: Marki własne czy wspólne?

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mleczarz 16-05-2011, 19:34:
Dokładnie, tak powinno być od dawna, tylko tak można sie przeciwstawić Francuzom i Niemcom. chociaz mlekowita zrobiła cos podobnego, ale tutaj mamy porozumienie samodzielnych producentów
  • regionalnesmaki 14-05-2011, 08:55:
Nic tylko pogratulować trzeba. Właśnie tą drogą powinien iść polski przemysł spożywczy - jakość, związek z tradycją lub regionem wytwarzania, certyfikacja, tworzenie lokalnych marek, dostępnych w całym kraju, jak i za granicą.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH