Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PIM: Rośnie spożycie mleka w Polsce

  • Autor: portalspożywczy.pl/PIM
  • Data: 02-06-2017, 13:06
PIM: Rośnie spożycie mleka w Polsce
Agnieszka Maliszewska /fot.PIM

Po chwilowym spadku spożycia mleka w 2014 r., Polacy znów przekonali się, że warto pić i jeść produkty mleczne. Aktualnie bilansowe spożycie nabiału na jednego mieszkańca to 219 litrów na osobę. Z badań przeprowadzonych przez GUS i IERiGŻ-PIB wynika, że w latach 2015-2016 spożycie artykułów mleczarskich notuje wzrost, w 2016 r. np. o 4,5 proc. Prognozy na ten rok też są optymistyczne. Wskazują kolejny wzrost, co prawda nie tak duży, bo o ok. 1 proc.

- Te optymistyczne informacje na temat wzrostu spożycia mleka to sygnał, że zaczynamy coraz bardzie dbać o nasze zdrowie, doceniając walory mleka - mówi Agnieszka Maliszewska dyrektor Polskiej Izby Mleka. - Nasza organizacja od lat zajmuje się promocją spożycia mleka i dziś dostrzegamy efekty naszej pracy. Polskie produkty mleczarskie cechuje wyjątkowa jakość i doskonały smak, dlatego kupujmy polskie produkty mleczarskie.

Gusty Polaków, jeśli chodzi o picie mleka i jedzenie jego przetworów zmieniają się z każdym rokiem. Z badań wynika, że co prawda piliśmy mniej mleka w czystej postaci, ale więcej za to jedliśmy jego przetworów. W 2015 r. np. zwiększyła się konsumpcja serów dojrzewających i topionych, deserów mlecznych i smakowych serków twarogowych. Niezmiennie dużym zainteresowaniem konsumentów cieszą się jogurty. Ich spożycie w 2016 r. wzrosło znacząco, bo aż o 5,9%.

Na to, że ostatnio chętniej sięgamy po artykuły mleczarskie, wpływ ma nie tylko to, że są one stosunkowo tanie, a ich ceny też drastycznie się nie zmieniają w porównaniu z innymi produktami, np. mięsem. Duże znaczenie mają kampanie, skierowane do społeczeństwa. Ich celem jest uświadamianie ludzi i promowanie wśród nich zdrowych nawyków żywieniowych.

Takie programy realizuje też Polska Izba Mleka. Jednym z nich jest projekt „Mamy kota na punkcie mleka” prowadzony przez PIM we współpracy z Polska Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Skierowany jest do uczniów klas I-III szkół podstawowych. Jego głównym celem jest wzmacnianie pozytywnego wizerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski. Zyskują na tym nie tylko młodzi ludzie, ale całe rodziny. Dzieci dzięki ciekawej formie nauki przez zabawę dowiadują się jak ważna jest zdrowa, zbilansowana dieta i przekazują to dalej, swoim najbliższym.

Polska Izba Mleka z powodzeniem prowadzi jeszcze inne kampanie, m.in. Dzieciaki mleczaki, Cykl konferencji: Fakty i mity o mleku oraz Dziecięce mleczne pikniki. Skierowane są zarówno do najmłodszych, już tych w wieku przedszkolnym, jak i do starszych osób. Najważniejsze, by społeczeństwo było świadome, że warto jeść zdrowo, bo to zaprocentuje w przyszłości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH