Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Polacy nie kontrolują ilości spożywanego białka

Nawet aktywni Polacy nie kontrolują ilości spożywanego białka. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Arla Protein, aż 56% ankietowanych nie było w stanie wskazać dziennej ilości tego składnika w swojej diecie.

Polacy nie kontrolują ilości spożywanego białka
fot. shutterstock

Białko jest cząstką wszystkich ludzkich tkanek: od mięśni, przez skórę, po wszelkie gruczoły. Jest potrzebne do regulowania ciśnienia krwi, równowagi kwasowo-zasadowej, utrzymania poziomu hormonów i enzymów, a także odpowiada za obieg różnych substancji w organizmie, np. tlenu, który jest rozprowadzany przez białko zwane hemoglobiną. Ma też pozytywny wpływ na rozwój mięśni i pełni szczególną rolę w procesie dbania o linię. Człowiek powinien dostarczać odpowiednią ilość protein w diecie, co w połączeniu z aktywnym trybem życia jest najlepszą drogą do dobrego samopoczucia.

Zalety aktywności fizycznej są powszechnie doceniane, co potwierdza rosnące zainteresowanie usługami instruktorów fitness i dietetyków oraz tłumy podczas plenerowych wydarzeń sportowych, takich jak maratony czy masy krytyczne. Wzrost świadomości w tym zakresie wskazują dane z badania przeprowadzonego przez Arla Protein wśród uczestników 13. Półmaratonu Warszawskiego. Ponad 90% pytanych uprawia sport regularnie – kilka razy w tygodniu lub nawet codziennie. Ankietowani najchętniej biegają (81%) i jeżdżą na rowerze (36%), co trzeci wybiera siłownię. Są też świadomi, że wraz ze wzrostem wysiłku fizycznego należy zwracać uwagę na ilość protein spożywanych w diecie (56%), jednak trudno jest im powiedzieć, ile ich przyjmują (56%).

Starając się dostarczać odpowiednie ilości białka najczęściej sięgamy po mięso oraz ryby (70%), przetwory mleczne (68%) i jajka (62%). Niestety wiąże się to też z przyjmowaniem sporych ilości tłuszczy, cholesterolu, a nawet metali ciężkich, dlatego warto wybierać chudsze kawałki mięsa, ograniczyć spożycie pełnotłustych serów i jajek oraz komponować mniejsze porcje, pamiętając o tym, że właściwa suplementacja białka może uwzględniać również dobrze  dobrane przekąski.

Warto wzbogacać dietę o produkty wysokobiałkowe: jogurty, serki i milkshake’i, które w prosty i szybki sposób uzupełniają dzienne zapotrzebowanie na białk.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

białko RSS ALERT    /    proteiny RSS ALERT    /    Arla RSS ALERT    /    Arla Protein RSS ALERT    /    bieganie RSS ALERT    /    dieta RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • jeszcze dr z habilitacją 2018-06-29 11:30:09
    czy ludzie piszący takie artykuły myślą? chyba nie! na uczelni medycznej tylko, co 10 student jest w stanie pozytywnie odpowiedzieć na pytanie ile białka konsumuje i że widzi sens kontroli bieżącej spożycia białka. ... aż 56% ankietowanych nie było w stanie wskazać dziennej ilości tego składnika w swojej diecie." jeśli aż 44% odpowiedziało pozytywnie, to i tak jest to bujda na dużych resorach..... czemu służą takie naciągane wynurzenia? smutne.........

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.185.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.