REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy wybierają tradycyjne smaki jogurtów

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2010, 10:47
Polacy wybierają tradycyjne smaki jogurtów

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że udział trzech najczęściej wybieranych smaków na rynku jogurtów wyniósł 61,4 proc. i dotyczył takich smaków jak: truskawkowy, miks owoców i brzoskwiniowy, a najbardziej preferowanym opakowaniem dla jogurtu był kubeczek (80,8 proc. wskazań), a następnie butelka i kartonik.

REKLAMA

Preferowaną wielkością opakowania okazało się opakowanie o gramaturze 150 gram (28,7 proc.), a najmniej preferowaną gramatura powyżej 1000 gramów (0,2 proc. wskazań). Należy zwrócić uwagę na zmiany jakościowe w strukturze rynku jogurtów w zależności od opakowań. Wzrasta udział opakowań wygodnych (kartonów, butelek plastikowych), co wiązać należy ze wzrostem udziału jogurtów pitnych i probiotycznych.

Badania pokazują, że znajomość producentów jogurtu jest na wysokim poziomie 94,4 proc. konsumentów potrafiło wymienić przynajmniej jednego producenta jogurtu.

Wśród najczęściej wymienianych czynników przy zakupie określonego typu jogurtu wymieniany był smak (60,2 proc. respondentów). Jako drugi czynnik występowała cena 11,6 proc., a dopiero na trzecim miejscu respondenci umieścili markę (6,3 proc.).

Spontaniczna znajomość producentów jogurtu jest ściśle związana z ich udziałami rynkowymi. W tej kategorii najczęściej spontanicznie wymieniane były firmy: Danone (34,5 proc.) i Zott 25,4 proc.
Na trzecim miejscu uplasowała się Bakoma z 18,8 proc. wskazań. Pozostałe firmy były zauważalne właściwie tylko na rynkach lokalnych. Wskazania poniżej 5 proc.

W IV kwartale 2009 roku udział trzech najczęściej marek sięgnął prawie 46,6. Zwiększa się sukcesywne udział marek własnych. Są to nie tylko private labels z tzw. segmentu ekonomicznego, w którym dostępne są przeważnie jogurty w tradycyjnych smakach (truskawkowym, brzoskwiniowym). Coraz częściej sieci oferują jogurty pod markami handlowymi typu premium lub w ciekawych smakach, np. jogurty pod marką sieci sklepów „Biedronka" o smaku suszonej śliwki z ziarnami zbóż.

W rynku detalicznym jogurtów biorąc pod uwagę główne rodzaje kategorii produktowej dominują jogurty smakowe z udziałem 86,7 proc. Umacnianie się pozycji jogurtów owocowych upatrywać należy w coraz szerszej ofercie jogurtów pitnych oraz probiotycznych oraz jogurtów z dodatkami (ziarna zbóż itp.)

W badanym okresie jogurty były konsumowane przez 92,2 proc. respondentów. Spośród osób nabywających jogurty największa grupa cechowała się częstotliwością zakupów raz w tygodniu (41 proc.). Kolejne pozycje zajęli konsumenci sięgający po jogurty 2 - 3 razy w tygodniu (33,8 proc.). Najmniejsza grupa konsumentów, to osoby, które sięgają po jogurt codziennie 9,3 proc. oraz te, które kupują jogurt rzadziej niż 2-3 razy w miesiącu (4,5 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH