Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Polish Dairy: Rynek mleczarski w Europie jest bardzo nasycony.

Rynek mleczarski w Europie jest bardzo nasycony. W 2017 roku po raz kolejny nastąpił wzrost produkcji mleka zarówno w Polsce jak również w całej Europie. Niestety wzrost konsumpcji jest niższy niż wzrost produkcji i firmy produkcyjne muszą szukać innych rozwiązań, żeby ich produkcja była bardziej opłacalna – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Małgorzata Wysocka, członek zarządu Polish Dairy.

Polish Dairy: Rynek mleczarski w Europie jest bardzo nasycony.
Małgorzata Wysocka /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 25-05-2018, 18:23

Producenci muszą także zwiększyć starania aby ich produkty znalazły uznanie i zainteresowanie wśród nabywców, którzy do tej pory produktów takich nie konsumowali, albo konsumowali w ograniczonym zakresie. Takim przykładem są produkty bez laktozy, organiczne czy produkty bez GMO. Produkcja tych produktów jeszcze do niedawna była bardzo niszowa, ale w ciągu ostatnich 5 lat bardzo ewoluowała i teraz trudno nazwać je niszowymi. Za produkty niszowe można uzyskać wyższą cenę na rynku, jednak nie zawsze wyższa cena na rynku to większa opłacalność dla producenta – mówi Małgorzata Wysocka.

Zwraca uwagę, że bardzo często koszt pozyskania surowca jest wyższy, koszt dostosowania zakładu - certyfikacja np. w przypadku produktów organicznych, czy sam koszt produkcji jak w przypadku produktów bez laktozy konsumują wydawało by się różnicę w końcowej cenie pomiędzy produktem niszowym, a produktem standardowym, czy masowym. Produkcję produktów masowych na pewno w pierwszej kolejności wybiorą duzi producenci, ponieważ wydajność linii produkcyjnych w tych firmach jest bardzo duża i w znacznym stopniu zautomatyzowana i nie racjonalne jest uruchamianie godzinnej produkcji produktu niszowego na wydajnej linii produkcyjnej.

- Duże firmy produkcyjne mają duże ilościowo wolumeny skupu mleka i mleko to codziennie trzeba zagospodarować, a najszybciej można to zrobić przeznaczając skupione mleko na produkt masowy i trudno tu jest mówić o wyborze produkcji pomiędzy produktem masowym, a niszowym, bardzo często jest to konieczność. Dlatego też pomimo bardzo niskich cen na mleko odtłuszczone w proszku i dużych zapasów z wykupu interwencyjnego zmuszone są to mleko produkować, chociaż patrząc z zewnątrz wydaje się to ekonomicznie nieuzasadnione – mówi członek zarządu Polish Dairy.

Jej zdaniem, produkty niszowe bardzo często produkują mniejsze zakłady, gdzie wydajność linii jest mniejsza, bardziej dostępna jest praca ludzka i bardzo często produkty tam produkowane są produktami indywidualnymi dla danego regionu czy producenta. - Dzięki temu zakłady te mogą się rozwijać i być uczestnikami rynku mleczarskiego, ku zadowoleniu konsumentów – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Małgorzata Wysocka RSS ALERT    /    Polish Dairy RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT    /    rynek mleka 2018 RSS ALERT    /    mleko bez GMO RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.