Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polmlek stawia na produkcję masową

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 05-09-2014, 12:16
Polmlek stawia na produkcję masową
Andrzej Grabowski, współwłaściciel Grupy Polmlek /fot.żelaznastudio

Naszym głównym celem jest produkować na przemysłową skalę, dużo i jeszcze więcej. Polmlek stawia na produkty masowe, ale nie zaniedbujemy także galanterii. Produkty masowe stanowią aż 80 procent całej naszej produkcji - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Grabowski, współwłaściciel Polmleku.

Galanteria stanowi 20 proc. produkcji Polmleku i jest sprzedawana głównie na rynku krajowym. Wśród galanterii dominują takie produkty jak desery smakowe, serki, napoje na bazie jogurtu.

- Eksport stanowi, w zależności od sytuacji i okresu, od 35 do 40 proc. całej naszej produkcji. Sprzedajemy głównie do krajów arabskich, szczególnie Arabii Saudyjskiej, Azji, m.in. Korea, Wietnam, a także krajów Unii Europejskiej - mówi przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Polmlek.

Podkreśla, że każde tąpnięcie ceny na rynku światowym momentalnie odbija się na polskim rynku, a to ma przełożenie na ceny produktów galanteryjnych itd. - Jeszcze raz zaznaczam, że rozwiązaniem jest duża, masowa produkcja, nowoczesna, o niskich kosztach, bo na to bardzo zwracamy uwagę - mówi Andrzej Grabowski.

Zaznacza, że trzeba obserwować trendy światowe i europejskie. - Małe firmy rodzinne, czy lokalne spółdzielnie działają trochę inaczej. My, przy naszej skali musimy dynamicznie się rozwijać, analizować i szybko reagować na trendy rynkowe. Musimy dorównać do największych firm. Kluczowe znaczenie ma skala produkcji. Przy tak małej rentowności, rozsądne wyniki można osiągnąć tylko przy dużej skali - powiedzmy wprost - masowości produkcji. A pamiętajmy, że rentowność może być jeszcze mniejsza, jeśli zajdą nagłe i niespodziewane zmiany na rynku globalnym - mówi współwłaściciel Polmleku.

Polmlek obecnie posiada 7 zakładów produkcyjnych, w których w sumie zatrudnia około 1800 osób. Grupa Polmlek jest jedyną tak dużą w Polsce firmą o prywatnej strukturze właścicielskiej, wyłącznie z polskim kapitałem. W 2013 roku Grupa przerobiła 770 milionów litrów mleka. W tym samym roku sprzedaż we wszystkich zakładach osiągnęła łącznie poziom około 2,5 miliarda złotych. Obecnie w portfolio Grupy znajduje się ponad 300 produktów. We wrześniu 2014 roku firma będzie obchodziła 20 lat swojej działalności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ice baby 27-11-2014, 19:30:
porazka w sieciach nie maja przedstawicieli wiec to tylko kwestia czasu i znikna chyba ze beda sprzedawac goude a w srodku analog czyli ser z oleju ale kto rozrozni :)
  • gościu z pułtuska 05-09-2014, 14:32:
Wszystkie te produkty wspomniane przez w.w. osobę się nie sprzedają . W sieciach stoją bo listing trzyma. Tyle faktów.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH