REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska branża mleczarska jest w przededniu dużych zmian

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 27-04-2012, 14:43
Polska branża mleczarska jest w przededniu dużych zmian
Norbert Wierbiłowicz, prezes 7milowy

Działa na nim dużo małych spółdzielni, kilka dużych przedsiębiorstw i prywatnych producentów. Tak duża konkurencja wymusza rozwój i inwestycje. Wygrają tylko te podmioty, które wykonają znaczący skok do przodu inwestując w rozwój i optymalizację swojej działalności - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Norbert Wierbiłowicz, prezes 7milowy.

REKLAMA

Poziom inwestycji w mleczarstwie będzie się z pewnością zwiększał. Pierwszym czynnikiem wpływającym na taki stan rzeczy jest konsolidacja. Dla wielu mleczarni stało się już jasne, że aby przetrwać w walce z dużymi polskimi graczami, jak również międzynarodowymi markami, muszą połączyć się w większe organizacje. Konsolidacja to kwestia czasu. A w przypadku organizacji wielodziałowych, o rozproszonych strukturach, których w wyniku konsolidacji będzie coraz więcej wykorzystanie zaawansowanych systemów IT stanie się po prostu koniecznością. Dodatkowym stymulantem do inwestycji jest spore zaangażowanie środków publicznych, m.in. dotacji z Unii Europejskiej.

W kontekście narzędzi IT w branży mleczarskiej widoczne są dwie grupy przedsiębiorstw. Z jednej strony mamy bardzo dużo firm, które jeszcze nie korzystają z systemów klasy ERP. Swoją działalność opierają o napisane przed wieloma laty autorskie aplikacje. Dla nich nadszedł czas na zmiany - na inwestycje w zaawansowane systemy klasy ERP. Z drugiej stromy mamy mniej liczną grupę - firmy już posiadające zintegrowane systemy IT do zarządzania biznesem, które po etapie optymalizacji procesów poszukują rozwiązań kontrolingowych i analitycznych typu Business Intelligence oraz mechanizmów pozyskiwania danych w czasie rzeczywistym z urządzeń i linii produkcyjnych.

Rozwój inwestycji w narzędzia IT wynika również ze specyfiki branży. Musimy pamiętać, że firmy mleczarskie współpracując z sieciami handlowym, pracują na niskich marżach. Badanie rentowności produkcji czy kosztów wytworzenia pojedynczego produktu w różnych zakładach, jest kluczowe dla pozycji rynkowej przedsiębiorstw. Bez nowoczesnych systemów klasy ERP, np. rozwiązań SAP, jest to czasochłonne i obarczone dużym ryzykiem błędów.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 5y6 30-04-2012, 23:08:
Bajko zjadł zęby na tego typu sytuacjach! Przegryzie wszystko swoimi ostrymi zębami! Ale obawiam się , że wpisu p. nedpolams@op.pl , nie ogarnie , pomimo swego rozbudowanego do granic wszechświata ego!
  • nedpolams@op.pl 30-04-2012, 20:52:
Panie Prezesie ma Pan absolutną rację , jest tylko mały problem ,Pan proponuje działanie na wektorach natomiast rynek obrotu towarowego jest niestety skalarem. Tego typu rostrzygnięcia będą efektywne w momencie jeżeli stworzą sieć monitorująca jednostkowe elementy wsadowe.
Pozdrawiam.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH