Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska branża mleczarska jest w przededniu dużych zmian

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 27-04-2012, 14:43
Polska branża mleczarska jest w przededniu dużych zmian
Norbert Wierbiłowicz, prezes 7milowy

Działa na nim dużo małych spółdzielni, kilka dużych przedsiębiorstw i prywatnych producentów. Tak duża konkurencja wymusza rozwój i inwestycje. Wygrają tylko te podmioty, które wykonają znaczący skok do przodu inwestując w rozwój i optymalizację swojej działalności - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Norbert Wierbiłowicz, prezes 7milowy.

Poziom inwestycji w mleczarstwie będzie się z pewnością zwiększał. Pierwszym czynnikiem wpływającym na taki stan rzeczy jest konsolidacja. Dla wielu mleczarni stało się już jasne, że aby przetrwać w walce z dużymi polskimi graczami, jak również międzynarodowymi markami, muszą połączyć się w większe organizacje. Konsolidacja to kwestia czasu. A w przypadku organizacji wielodziałowych, o rozproszonych strukturach, których w wyniku konsolidacji będzie coraz więcej wykorzystanie zaawansowanych systemów IT stanie się po prostu koniecznością. Dodatkowym stymulantem do inwestycji jest spore zaangażowanie środków publicznych, m.in. dotacji z Unii Europejskiej.

W kontekście narzędzi IT w branży mleczarskiej widoczne są dwie grupy przedsiębiorstw. Z jednej strony mamy bardzo dużo firm, które jeszcze nie korzystają z systemów klasy ERP. Swoją działalność opierają o napisane przed wieloma laty autorskie aplikacje. Dla nich nadszedł czas na zmiany - na inwestycje w zaawansowane systemy klasy ERP. Z drugiej stromy mamy mniej liczną grupę - firmy już posiadające zintegrowane systemy IT do zarządzania biznesem, które po etapie optymalizacji procesów poszukują rozwiązań kontrolingowych i analitycznych typu Business Intelligence oraz mechanizmów pozyskiwania danych w czasie rzeczywistym z urządzeń i linii produkcyjnych.

Rozwój inwestycji w narzędzia IT wynika również ze specyfiki branży. Musimy pamiętać, że firmy mleczarskie współpracując z sieciami handlowym, pracują na niskich marżach. Badanie rentowności produkcji czy kosztów wytworzenia pojedynczego produktu w różnych zakładach, jest kluczowe dla pozycji rynkowej przedsiębiorstw. Bez nowoczesnych systemów klasy ERP, np. rozwiązań SAP, jest to czasochłonne i obarczone dużym ryzykiem błędów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 5y6 30-04-2012, 23:08:
Bajko zjadł zęby na tego typu sytuacjach! Przegryzie wszystko swoimi ostrymi zębami! Ale obawiam się , że wpisu p. nedpolams@op.pl , nie ogarnie , pomimo swego rozbudowanego do granic wszechświata ego!
  • nedpolams@op.pl 30-04-2012, 20:52:
Panie Prezesie ma Pan absolutną rację , jest tylko mały problem ,Pan proponuje działanie na wektorach natomiast rynek obrotu towarowego jest niestety skalarem. Tego typu rostrzygnięcia będą efektywne w momencie jeżeli stworzą sieć monitorująca jednostkowe elementy wsadowe.
Pozdrawiam.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH