Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska Izba Mleka chce zmian w Funduszu Promocji Mleka

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-02-2009, 17:12
Polska Izba Mleka chce zmian w Funduszu Promocji Mleka

W tym tygodniu ustawa o funduszach promocji ma trafić na obrady Rady Ministrów. Polska Izby Mleka ma uwagi do zapisów dotyczących Funduszu Promocji Mleka. - Nasze obawy budzi przede wszystkim propozycja zmian w mechanizmie naliczania wpłat - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.

Dotychczas wpłaty do funduszu wynosiły 0,1 gr od każdego kilograma mleka. Nowy zapis mówi o tym, że będzie to 0,1 proc. - Taka zmiana jest bardzo niekorzystna z punktu widzenia rolnika, bo spowoduje mniejsze przychody, ale też spowoduje ogromne zamieszanie w samych podmiotach skupujących. W większości mleczarni cena za mleko naliczana jest dwa razy w miesiącu. Poza tym spowoduje konieczność zmian systemów informacyjnych, przecież nikt tego nie robi ręcznie. Oczywiście utrudni to także życie samej Agencji, bowiem trudniejsze będzie kontrolowanie tych podmiotów, a także w efekcie zmniejszyć może wpływy do FPM. Dlatego uważamy, że obecny zapis nie powinien być zmieniany - mówi Agnieszka Maliszewska.

Polska Izba Mleka chce też zmian w zakresie podmiotów zobowiązanych do wpłat na FPM. Jej zdaniem, procedura naliczania i pobierania opłat powinna ciążyć na podmiotach skupujących i przetwarzających mleko.

Nowe przepisy zmniejszają liczbę członków Komisji Porozumiewawczej z 18 do 7 osób. Nowe zapisy wskazują, że w skład Komisji Zarządzającej wchodzić mają 3 osoby reprezentujące dostawców hurtowych lub bezpośrednich, 3 reprezentantów podmiotów skupujących i przetwórców, 1 osoba reprezentująca izby rolnicze. - Naszym zdaniem nieuzasadniony jest udział reprezentanta izby rolniczej, ponieważ członkami izb rolniczych są rolnicy - producenci mleka. Zatem brak jest równowagi w ilości głosów - uważa dyrektor Maliszewska.

Nowelizacja ustawy o FPM przewiduje też bardzo wysokie koszty związane z administrowaniem funduszem na poziomie 3,5 proc. rocznych wpływów. Zdaniem Izby należy to zmniejszyć, zważywszy na fakt, że oprócz Funduszu Promocji Mleka powstanie kilka innych funduszy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH