Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Polski Koncern Mleczarski? Może w przyszłym pokoleniu!

Ciężko mi sobie wyobrazić w najbliższej przyszłości fuzję największych polskich firm mleczarskich. - Prezesi, którzy stworzyli ich siłę, to zbyt silne osobowości. Żaden nie zgodziłby się grać drugie skrzypce, każdy też ma inną wizję przyszłości czy funkcjonowania firmy, którą zbudował. To raczej zadanie dla następnego pokolenia decydentów tych firm - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

Polski Koncern Mleczarski? Może w przyszłym pokoleniu!
Piotr Grauer, dyrektor KPMG /fot.żelaznastudio

Ogólnie mówiąc, podchodzę do pomysłu powstania "Polskiego Koncernu Mleczarskiego" sceptycznie. Moim zdaniem największe firmy będą w pierwszym rzędzie przyłączać mniejsze i słabsze podmioty, których nadal jest bardzo dużo. Dopiero, gdy nie będzie już czego przyłączać, a konkurencja na rynku będzie coraz większa, liderzy polskiego mleczarstwa mogą zacząć rozmawiać o wzajemnym połączeniu - mówi Piotr Grauer.

W tej chwili nie bardzo widzę celowość tworzenia takiego tworu. Nie wiadomo czemu miałoby to służyć, jaką formę prawną miałby mieć i jaką skalę działalności. W mojej ocenie duże polskie firmy radzą sobie dziś bardzo dobrze na rynku i nie ma konieczności, aby się teraz łączyły - uważa ekspert KPMG.

Ponadto tak duża organizacja rodzi szereg problemów i niebezpieczeństw. Jego zdaniem, może doprowadzić do zubożenia asortymentu do tylko najbardziej dochodowych, rodzi również trudności w zarządzaniu i organizacyjne. Powstaje także pytanie o marketing - jaką markę miałyby mieć produkty, jak wypromować i co z istniejącymi markami firm, które tworzyłyby taki holding.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Grauer RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    konsolidacja mleczarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.55.186.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.