Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie mleczarstwo musi pilnować rodzimego rynku galanterii

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 28-03-2014, 10:23
Polskie mleczarstwo musi pilnować rodzimego rynku galanterii
Zofia Just, wiceprezes OSM Czarnków /fot.żelaznastudio

Polska branża mleczarska nie może skoncentrować się tylko na eksporcie produktów masowych, ale przede wszystkim musi pilnować rodzimego rynku galanterii. Już zaczyna pojawiać się masło niemieckie, czy niemiecka śmietanka. Te produkty są bardzo tanie i nie są adekwatne do obecnej ceny mleka w Polsce - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Zofia Just, wiceprezes OSM Czarnków.

Dzieje się tak ponieważ niemieccy przetwórcy także szukają nowych rynków zbytu. - Poprzez np. sieć Lidl, która jest niemiecka, sprzedają do Polski swoje wyroby. Podobnie Duńczycy promują w duńskiej sieci Netto produkty pochodzące głównie z Danii - mówi Zofia Just.

Jej zdaniem, polskie produkty galanteryjne nie mają szans przebić się na zachodnich rynkach, gdyż tamtejsze sieci handlowe nie chcą często zagranicznych produktów i przede wszystkim promują producentów z własnego kraju. - Można to nawet nazwać nieformalnym protekcjonizmem. To wolny rynek, ale nie jest on równy - podkreśla wiceprezes OSM Czarnków.

Uważa, że zagraniczne koncerny mogą wejść na polski rynek, a polscy konsumenci zaakceptują ich wyroby, jeśli cena będzie odpowiednia, a na początku cena zawsze jest niska. - Z resztą konsumenci nie zawsze mają wybór. Wraz ze wzrostem znaczenia sieci handlowych, spada znaczenie małych sklepów. Gdy konsumenci przyzwyczają się robić zakupy w jednym sklepie konkretnej sieci, to kupują tylko to, co jest dostępne w danej palcówce. Często nie szukają już innych produktów w innych sieciach. Jeśli jakiegoś asortymentu lub jakiegoś producenta nie ma w sieciach, to nie ma szans, aby być na rynku - mówi Zofia Just.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 30-03-2014, 10:20:
Nie zgodzę się do końca, choć masło czy jogurty z Niemiec, śmietana z Czech to wg. mnie, gruba przesada. Właśnie dlatego nie kupuje tych rzeczy w marketach, ale raczej w mniejszych sklepach, względnie w tych marketach gdzie są produkty lokalne.
Małe sklepy nie znikną, wręcz odwrotnie, dyskontyzacja je wzmocniła, bo zmusiła do zmian. Kiedyś byłem wielkim zwolennikiem tzw. "handlu nowoczesnego", a dzisiaj wróciłem do mniejszych sklepów, bo widzę w nich zmiany.
W kwestii produktów mleczarskich, to państwo powinno wprowadzić zapisy, podobne do francuskich, nakazujących sprzedaż produktów lokalnych w kategoriach świeżych. Nie rozumiem, dlaczego masło czy śmietana z Czech lub Niemiec, sprzedawana w Lubelskim ma być tańsza niż lokalna z Piask, Krasnegostawu, Ryk czy Opola Lubelskiego. Podobnie na Podlasiu, Mazowszu. W przypadku województw zachodnich i południowych typu Dolny Śląsk, mógłbym to zrozumieć, np. mleko czy śmietana z Saksonii, ale żeby transportować je 700-800 km?
  • M 30-03-2014, 08:05:
W pełni się z panią zgadzam. Polskie mleczarnie juz wcześniej przespały swój czas, kiedy to na rynku debiutowały niemieckie jogurty itp. Z przykrością należy stwierdzić że jaki naród taka władza. UOKiK chyba nie zauważa że za rok czy dwa już zupełnie nie będzie małych sklepów zakładów przetwórczych itp bo ten Twór Biedronka nie współpracuje już z takimi. żal patrzeć na to wszystko.....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.