Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie mleczarstwo potrzebuje patriotyzmu gospodarczego

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 16-11-2017, 11:20
Polskie mleczarstwo potrzebuje patriotyzmu gospodarczego
Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity

Wzrost patriotyzmu gospodarczego jest kluczowy dla rozwoju polskiego mleczarstwa – mówił Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity, podczas konferencji jaka odbyła się na targach Mleko-Expo w Warszawie.

Polacy powinni wiedzieć, że kupując obce produkty, wspierają obcą gospodarkę. Wybierając produkty polskie, wspierają polską gospodarkę i rodzime, zmniejszają polskie bezrobocie i tak naprawdę wspierają siebie. Jako branża mleczarska nie mamy się czego wstydzić, jesteśmy najlepsi na świecie. Cały czas inwestujemy i się rozwijamy. Polski konsument wybierając polskie produkty, wybiera tym samym najwyższa jakość – mówił Dariusz Sapiński.

Dodał, że na półkach sklepowych znajduje się dużo masła ze Skandynawii. - Finowie czy Szwedzi za nic nie wpuszczą naszych produktów mleczarskich na swój rynek. Nie ma szans aby sprzedać masło do krajów skandynawskich. Ani sklepy nie są tym zainteresowane, a konsumenci nie kupią obcych produktów. Polacy tymczasem wpuszczają i kupują zagraniczne wyroby, mimo że nasze polskie w niczym im nie ustępują, a są tańsze – zauważył prezes Mlekovity.

Zdaniem prezesa Sapińskiego, nasze mleczarstwo może być wizytówka Polski na świecie.

W jego opinii, w Polsce doskonale sprawdziła się forma rodzinnego gospodarowania. Przemawia za tym doskonała jakość surowca, ciągły wzrost produkcji, stale przeprowadzane inwestycje i najwyższy poziom technologiczny naszych gospodarstw. - Dlatego tak ważne jest, aby Polacy uwierzyli w najwyższą jakość polskich produktów. To przyczyni się do wzrostu zamożności polskich obywateli – uważa prezes Sapiński.

Dodał, że obecnie 30 proc. eksportu produkcji to za mało. - Pamiętajmy, że cały czas rośnie produkcja mleka. Z tego względu, produkcja tradycyjnych produktów to zbyt mało. Aby nasza branża mogła się dalej rozwijać i zdobywać nowe rynki, potrzeba opracowywać i sprzedawać nowe produkty jak chociażby odżywki dla sportowców czy dzieci. Mlekovita idzie w tę stronę – dodał.

Zapytany o optymalną cenę masła, powiedział, że musi być rynkowa. - Nie da się określić stałej ceny żadnego produktu. Ceny zmieniają się w zależności od sytuacji i potrzeb rynku. Dzisiejsza cena optymalna nie musi być nią jutro. Wystarczy mały niedobór podaży, czy lekka nad podaż w danym dniu i cena się od razu zmienia – mówił Dariusz Sapiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH