Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie mleczarstwo potrzebuje patriotyzmu gospodarczego

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 16-11-2017, 11:20
Polskie mleczarstwo potrzebuje patriotyzmu gospodarczego
Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity

Wzrost patriotyzmu gospodarczego jest kluczowy dla rozwoju polskiego mleczarstwa – mówił Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity, podczas konferencji jaka odbyła się na targach Mleko-Expo w Warszawie.

Polacy powinni wiedzieć, że kupując obce produkty, wspierają obcą gospodarkę. Wybierając produkty polskie, wspierają polską gospodarkę i rodzime, zmniejszają polskie bezrobocie i tak naprawdę wspierają siebie. Jako branża mleczarska nie mamy się czego wstydzić, jesteśmy najlepsi na świecie. Cały czas inwestujemy i się rozwijamy. Polski konsument wybierając polskie produkty, wybiera tym samym najwyższa jakość – mówił Dariusz Sapiński.

Dodał, że na półkach sklepowych znajduje się dużo masła ze Skandynawii. - Finowie czy Szwedzi za nic nie wpuszczą naszych produktów mleczarskich na swój rynek. Nie ma szans aby sprzedać masło do krajów skandynawskich. Ani sklepy nie są tym zainteresowane, a konsumenci nie kupią obcych produktów. Polacy tymczasem wpuszczają i kupują zagraniczne wyroby, mimo że nasze polskie w niczym im nie ustępują, a są tańsze – zauważył prezes Mlekovity.

Zdaniem prezesa Sapińskiego, nasze mleczarstwo może być wizytówka Polski na świecie.

W jego opinii, w Polsce doskonale sprawdziła się forma rodzinnego gospodarowania. Przemawia za tym doskonała jakość surowca, ciągły wzrost produkcji, stale przeprowadzane inwestycje i najwyższy poziom technologiczny naszych gospodarstw. - Dlatego tak ważne jest, aby Polacy uwierzyli w najwyższą jakość polskich produktów. To przyczyni się do wzrostu zamożności polskich obywateli – uważa prezes Sapiński.

Dodał, że obecnie 30 proc. eksportu produkcji to za mało. - Pamiętajmy, że cały czas rośnie produkcja mleka. Z tego względu, produkcja tradycyjnych produktów to zbyt mało. Aby nasza branża mogła się dalej rozwijać i zdobywać nowe rynki, potrzeba opracowywać i sprzedawać nowe produkty jak chociażby odżywki dla sportowców czy dzieci. Mlekovita idzie w tę stronę – dodał.

Zapytany o optymalną cenę masła, powiedział, że musi być rynkowa. - Nie da się określić stałej ceny żadnego produktu. Ceny zmieniają się w zależności od sytuacji i potrzeb rynku. Dzisiejsza cena optymalna nie musi być nią jutro. Wystarczy mały niedobór podaży, czy lekka nad podaż w danym dniu i cena się od razu zmienia – mówił Dariusz Sapiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.