Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ponad 40 proc. konsumentów dostrzega nowości na rynku mleka

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2010, 10:53
Ponad 40 proc. konsumentów dostrzega nowości na rynku mleka

Z raportu „Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że na pytanie o absolutną nowość na rynku spośród produktów mleczarskich odpowiedzi udzieliło 40,8 proc. respondentów.

Odsetek konsumentów, którzy udzielili odpowiedzi na to pytanie zwiększył się o 12,6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale dalej ok. 60 proc. respondentów nie dostrzega nowości na rynku produktów mleczarskich. Uważają, że nic szczególnego nie dzieje się na tym rynku, albo jest to modyfikacja istniejących już produktów (zmiana smaku, dodanie czegoś nowego), a nie wprowadzanie nowości.

Jak czytamy w raporcie, spośród wskazywanych nowości, albo były wymieniane określone marki, produkty lub grupy produktowe bez wskazywania na markę. Najwyższy udział uzyskał wśród marek Mlekovita (Wypasione) 5,5 proc.; Danone (Activia 3,9 proc. i Actimel 3,7 proc.) i Müller 3,1 proc. Spośród kategorii za największą nowość konsumenci uważają ponownie jogurty do picia w nowych praktycznych opakowaniach 3,9 proc., sery pleśniowe 3,1 proc. i mleko smakowe 2,9 proc.

 Z punktu widzenia konsumenta produktem nowym są zarówno produkty o charakterze nowoczesnym, innowacyjnym, jak również produkty, które wcześniej nie były przez danego konsumenta nabywane z różnych względów. Dlatego nowością dla niektórych grup społecznych mogą być produkty obecne na rynku od kilku lat.

Raport „Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" powstał na podstawie badań konsumenckich w zakresie portfela zakupów produktów mleczarskich w wybranych rejonach Polski na próbie 1000 respondentów. Dane uzyskiwane są na podstawie wywiadów indywidualnych przez ankieterów. Wykorzystane w tym raporcie informacje dotyczą struktury zakupów w zakresie gatunków, smaków i producentów.

Projekt ten został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleczarstwa.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH