Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ARR: Przyszłość marketingu to edukacja konsumentów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-10-2011, 12:26
Prezes ARR: Przyszłość marketingu to edukacja konsumentów
Władysław Łukasik, prezes ARR/ fot. żelaznastudio

Duże firmy kształtują rynek. Nie ograniczają się tylko do jego badania i dostosowywania się, ale kształtują określone potrzeby i oczekiwania konsumentów. To wymaga jednak ogromnych nakładów i długiego czasu. Takie działania trzeba planować i realizować długoterminowo - powiedział podczas IV Forum Rynku Spożywczego Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego.

Prezes ARR-u podkreślał, że łatwiej jest promować markę, gdy jej nazwa jest tożsama z nazwą firmy, ale nie zawsze jest to możliwe. - Przy promocji marki związanej z firmą łatwiej jest dokładać do danej marki nowe produkty, niż promować je od zera. Z drugiej strony, trzeba pamiętać, że perturbacje z jednym produktem mogą zaciążyć na wszystkich - mówił Władysław Łukasik.

Jego zdaniem trzeba także uwzględnić, że rzadko jeden produkt czy nawet grupę produktów kieruje się do wszystkich. - Najczęściej kieruje się go do określonego segmentu rynku. Jeśli jest to produkt z górnej półki, jeśli jest to produkt premium, to potrzebuje innych działań marketingowych, niż tzw. produkt masowy - mówił prezes Łukasik.

Większe koncerny posiadają marki premium i odmienne marki niższe, a działania marketingowe są prowadzone w różny sposób. Duże zakłady coraz rzadziej opierają się na jednej marce - twierdzi szef Agencji Rynku Rolnego.

Zwrócił także uwagę, że nie ma flagowych marek mleczarskich rozpoznawalnych za granicą. - Chcę podkreślić, że jest opór czy niechęć do wspólnych działań. Z pozycji światowych polskie produkty mleczne nie mają żadnej pozycji. Aby, wypracować pozycję na rynku zagranicznym trzeba wspólnych działań, gdyż żadna, nawet największa rodzima firma mleczarska, nie jest w stanie samodzielnie wypromować swojej marki za granicą - uważa Władysław Łukasik.

Prawie 600 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora żywnościowego i jego otoczenia, a także naukowcy, politycy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu wzięło udział w tegorocznym IV Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH