Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ARR: Przyszłość marketingu to edukacja konsumentów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-10-2011, 12:26
Prezes ARR: Przyszłość marketingu to edukacja konsumentów
Władysław Łukasik, prezes ARR/ fot. żelaznastudio

Duże firmy kształtują rynek. Nie ograniczają się tylko do jego badania i dostosowywania się, ale kształtują określone potrzeby i oczekiwania konsumentów. To wymaga jednak ogromnych nakładów i długiego czasu. Takie działania trzeba planować i realizować długoterminowo - powiedział podczas IV Forum Rynku Spożywczego Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego.

Prezes ARR-u podkreślał, że łatwiej jest promować markę, gdy jej nazwa jest tożsama z nazwą firmy, ale nie zawsze jest to możliwe. - Przy promocji marki związanej z firmą łatwiej jest dokładać do danej marki nowe produkty, niż promować je od zera. Z drugiej strony, trzeba pamiętać, że perturbacje z jednym produktem mogą zaciążyć na wszystkich - mówił Władysław Łukasik.

Jego zdaniem trzeba także uwzględnić, że rzadko jeden produkt czy nawet grupę produktów kieruje się do wszystkich. - Najczęściej kieruje się go do określonego segmentu rynku. Jeśli jest to produkt z górnej półki, jeśli jest to produkt premium, to potrzebuje innych działań marketingowych, niż tzw. produkt masowy - mówił prezes Łukasik.

Większe koncerny posiadają marki premium i odmienne marki niższe, a działania marketingowe są prowadzone w różny sposób. Duże zakłady coraz rzadziej opierają się na jednej marce - twierdzi szef Agencji Rynku Rolnego.

Zwrócił także uwagę, że nie ma flagowych marek mleczarskich rozpoznawalnych za granicą. - Chcę podkreślić, że jest opór czy niechęć do wspólnych działań. Z pozycji światowych polskie produkty mleczne nie mają żadnej pozycji. Aby, wypracować pozycję na rynku zagranicznym trzeba wspólnych działań, gdyż żadna, nawet największa rodzima firma mleczarska, nie jest w stanie samodzielnie wypromować swojej marki za granicą - uważa Władysław Łukasik.

Prawie 600 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora żywnościowego i jego otoczenia, a także naukowcy, politycy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu wzięło udział w tegorocznym IV Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH