Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ARR: Zadaniem Szklanki Mleka nie jest wsparcie mleczarstwa

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 09-11-2011, 12:07
Prezes ARR: Zadaniem Szklanki Mleka nie jest wsparcie mleczarstwa

Idea programu Szklanka Mleka jest często źle rozumiana. Ten program nie ma za zadanie wsparcie branży mleczarskiej. Jego celem jest zapewnienie dzieciom mleka - powiedział podczas konferencji z okazji XX lecia KZSM-u Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego.

Dodał, że na skup mleka w ramach tego programu zostanie w przyszłym roku przeznaczone około 115-118 mln złotych.

Do Szklanki Mleka odniósł się także Tadeusz Nalewajk, wiceminister rolnictwa, który dodał, że w przyszłym budżecie PSL będzie starało się zwiększyć środki na ten cel. - Na razie muszę jednak zastrzec, że nie widzę możliwości powrotu do pięciu posiłków w tygodniu - mówił wiceminister.

Stronę społeczną programu poruszył także Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, który podkreślał, że Szklanka Mleka dla wielu dzieci, z zwłaszcza z prowincji, często stanowi jedyny posiłek w szkole. - Dlatego ten program musi być kontynuowany - mówił prezes Broś.

Zapotrzebowanie na fundusze na realizację dostaw mleka i przetworów mlecznych w roku szkolnym 2011/2012 zgłosiło ok. 12 tys. szkół podstawowych. Udział w programie zadeklarowało tam ok. 2,24 mln uczniów.

W ubiegłym roku szkolnym 2010/2011 w programie Szklanka Mleka uczestniczyło ok. 14,5 tys. placówek oświatowych, w tym ok. 9,5 tys. szkół podstawowych (ok. 68 proc. szkół podstawowych w Polsce), a mleko i przetwory mleczne spożywa ok. 2,4 mln dzieci, w tym ok. 1,7 mln ze szkół podstawowych.

Polska jest jednym z głównych beneficjentów istniejącego od 1977 roku programu "Mleko dla Szkół". Z danych z 2009 roku wynika, że przypadło na nią najwięcej, bo 19 proc. środków. Nieco mniej otrzymały Francja (18 proc) oraz Szwecja (15 proc.).W Polsce program "szklanka mleka" finansowany jest z trzech źródeł - ze środków unijnych, środków krajowych (tzw. dopłata krajowa) oraz z pieniędzy Funduszu Promocji Mleka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.