Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Ceko mówi o strategii firmy

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-05-2017, 13:35
Prezes Ceko mówi o strategii firmy
Dariusz Zieliski, prezes Ceko /fot. Ceko

Przede wszystkim trzeba uporządkować to, co nazywamy strategią. Czym jest strategia biznesowa, czym marketingowa a czym strategia komunikacji - bo niezrozumienie tych różnic to bolączka wielu firm, nie tylko polskich. Strategię biznesową firmy wypracowaliśmy dawno temu, kiedy w 2012 wraz z funduszem Avallon przejęliśmy zarządzanie Ceko Sp. z o.o. - mówi Dariusz Zieliński, prezes Ceko sp. z o.o.

- Określiliśmy wtedy z grubsza co możemy produkować i na jakich rynkach to sprzedawać, w czym mamy potencjał i jak się to ma do naszego biznesowego otoczenia. To jest ćwiczenie, które należy wykonać zanim zacznie się myśleć o strategiach marketingowych na poszczególnych rynkach, a tym bardziej o komunikacji – uważa prezes Zieliński.

Jak mówi, zarząd uznał, że firma stoi na czterech nogach: HoReCa, B2B, eksport i detaliczny rynek wewnętrzny. - W trzech pierwszych mieliśmy dobrą pozycję, ale to rynki trudniej przewidywalne, bardziej koniunkturalne. Na rynku wewnętrznym nasza pozycja była słabsza, bo nie mieliśmy takiej skali produkcji jak mleczarscy giganci, więc w wojnach cenowych raczej przegrywaliśmy – zauważa prezes.

W 2015 zarząd zdecydował się pochylić wnikliwiej nad strategią marketingową dla rynku detalicznego, która dałaby firmie stabilność i rentowność. - Nasz Goliszewski zespół wspólnie z Elą, która dołączyła do zespołu najpierw jako konsultant a potem Dyrektor Marketingu, przyjrzał się rynkowi, oszacował jego wielkość i potencjał, trendy konsumenckie, konkurencję. Zderzyliśmy to z naszymi możliwościami. Uznaliśmy że mamy podstawy, aby stworzyć jakościową markę i że na rynku jest dla niej bardzo konkretne miejsce. W ramach 4P strategii marketingowej dopracowaliśmy portfel produktów, pozycjonowanie cenowe, kanały dystrybucji i naszkicowaliśmy ogólny sposób komunikacji dla nowej marki, którą wtedy nazwaliśmy roboczo „Sery z Goliszewa” i zaczęliśmy szukać agencji, która tę naszą strategię przełoży na język komunikacji – opowiada prezes.

Podkreśla, że to, co finalnie widzi konsument w postaci opakowania czy reklamy, to praca agencji, ale żeby przełożyło się to na sprzedaż, to wszystkie wcześniejsze elementy muszą być dopracowane, a na wszystkich etapach trzeba ścisłej współpracy pomiędzy produkcją, marketingiem, sprzedażą, ale też partnerskiego podejścia do agencji kreatywnej, która musi znać i rozumieć wszystkie elementy układanki. Bo sama „fajna reklama” nie wystarczy, musimy mieć spójny z nią pricing, dystrybucję i przede wszystkim produkt.

„Naturalnie dojrzały smak” broni się sam – o ile znajdzie się w odpowiednim opakowaniu, w odpowiedniej cenie, na odpowiedniej półce, w odpowiednim sklepie i będzie odpowiednio promowany – puentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH