Prezes Ceko nie wierzy w ustawową regulację stosunków dostawcy-sieci handlowe

Nie wierzę aby stosunki dostawcy- sieci handlowe mogły zostać uregulowane poprzez jakąkolwiek ustawę. Jedynej możliwości upatrywałbym w zmianie mentalności po obu stronach negocjacyjnych stołów i pracy nad budowaniem długofalowych relacji opartych na zaufaniu i sprawiedliwym podziale marży - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Dariusz Zieliński, prezes Ceko.
Jego zdaniem, w kwestii zmniejszenie znaczenia sieci handlowych i marek własnych sieci wiele zależy od konsumenta i zmian w jego przyzwyczajeniach zakupowych. - Wraz ze wzrostem zainteresowania zdrową żywnością, dobrą jakością i gotowością zapłaty premii za naturalną żywność rola sieci handlowych może ulec zmniejszeniu na rzecz mniejszych sklepów ale to nie będzie szybki proces – mówi Dariusz Zieliński.
Ponadto, uważa, że postulat ograniczania poziomu marż w handlu jest jak najbardziej słuszny. - Marzy mi się wprowadzenie w życie pojęcia marży godziwej, jednak na co dzień muszę pozostać realistą i nie bardzo widzę jak ten postulat miałby być wprowadzony w życie – zaznacza prezes Zieliński.
Poprzez sieci handlowe ogólnopolskie i regionalne Ceko sprzedaje około 25 proc. swojej produkcji. Pozostała część produkcji sprzedawana jest w kanałach tradycyjnym, foodservice oraz eksporcie, który stanowi około 30 proc. struktury sprzedaży.
Spółka Ceko jest producentem serów dojrzewających, serów włoskich typu mozzarella i ricotta, a także serów wędzonych metodą naturalną w dymie drzewnym. Firma powstała w 1990 roku, jako prywatne przedsiębiorstwo, w czerwcu 2012 roku fundusz private equity Avallon MBO Fund wykupił wraz z nowym zarządem 100 proc. udziałów w spółce Ceko.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!