Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes EkoŁukta: Konsumenci nie wierzą w ekologiczne certyfikaty

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-06-2010, 11:47
Prezes EkoŁukta: Konsumenci nie wierzą w ekologiczne certyfikaty

Polscy konsumenci nie wierzą w certyfikaty. Na zachodzie Europy dla konsumenta wystarczający jest sam znaczek, że dana żywność jest ekologiczna, produkt nie musi mieć nawet innego smaku - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Robert Saluda, prezes Mleczarni EkoŁukta Sp. z o.o.

Na Zachodzie ważna jest sama idea ekologii, smak i jakość produktu nie jest najważniejsza. My postawiliśmy, ze względu na małą świadomość odbiorców, także na smak i tradycyjne polskie produkty. Chcemy aby konsument mógł spróbować i samemu dostrzec różnicę, ocenić i wybrać. Naszym celem jest aby ludzie mieli możliwość świadomego wyboru. Idziemy w kierunku połączenia ekologii z tradycją - mówi Robert Saluda.

Jego zdaniem, w krajach zachodnich żywność ekologiczna została przyjęta przez konsumentów, ponieważ od początku była prowadzona ogromna akcja informacyjna i uświadamiająca, czym jest żywność ekologiczna i czym się różni od konwencjonalnej. - Tam za pieniądze państwowe były prowadzone akcje, w szkołach, przedszkolach, na uniwersytetach, na stołówkach. Wszędzie gdzie była wprowadzana żywność ekologiczna, towarzyszyła jej informacja na ten temat.

Najważniejszymi klientami kupującymi żywność ekologiczną są matki z małymi dziećmi i ludzie starsi, którzy muszą szczególnie dbać o zdrowie. Światowy rynek żywności ekologicznej jest od ponad dekady jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie i przekroczył już wartość 50 mld dolarów. Według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r. w Polsce działalność prowadziło 17 477 producentów ekologicznych. To oznacza 15 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedzającego.

Mleczarnia EkoŁukta Sp. z o.o. jest niedużym przedsiębiorstwem mleczarskim położonym pomiędzy Olsztynem, a Ostródą. W skali miesiąca zakład produkuje około 30-35 ton produktów ekologicznych takich jak twarogi, jogurty czy kwaśne mleko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Rozczarowany 05-06-2010, 13:59:
Marzy się Panu kiepska jakość i znaczek. A konsumenci mają kupować. Troszkę za dużo tych znaczków nam się zrobiło z których nie wiele niestety wynika.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH