Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes EkoŁukty: Pod względem żywności ekologicznej Polska pójdzie w ślady Zachodu

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-07-2010, 12:12
Prezes EkoŁukty: Pod względem żywności ekologicznej Polska pójdzie w ślady Zachodu

Przy podejmowaniu decyzji o ekologicznym profilu działalności oparliśmy się na założeniu, że jesteśmy na podobnej drodze co kraje zachodnie i że ta żywność też zostanie w Polsce zaakceptowana. - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Robert Saluda, prezes Mleczarni EkoŁukta Sp. z o.o.

- Tak naprawdę my byliśmy pierwszą mleczarnią, która rozpoczęła produkcję żywności ekologiczną na skalę przemysłową. W tej chwili jesteśmy jedyną mleczarnią zdecydowanie sprofilowana na produkcję ekologiczną i która dysponuje tak szerokim asortymentem, bo w tej chwili mamy 14 różnych, certyfikowanych produktów. Inne mają jedną czy kilka linii - mówi Robert Saluda.

Prezes EkoŁukty mówi, że oczywiście obawa istniała, że produkt się nie przyjmie. - Było kilka czynników, które sprawiło, że zdecydowaliśmy się na profil ekologiczny. Po pierwsze analiza rynków krajów zachodnich, gdzie żywność ekologiczna weszła na półki 15-20 lat temu i w tej chwili jest to segment rynku bez którego żaden sklep nie jest w stanie zapewnić klientom odpowiedniej oferty asortymentowej. Na zachodzie żywność ekologiczna przestała być niszą - podkreśla prezes Saluda.

- Po drugie oprócz ekologii zwracaliśmy także uwagę na jakość tych produktów, która musi być bez zarzutu. Klient musi dojść do wniosku, że kupuje coś innego, coś co zdecydowanie się różni od produktów masowych, od tego co kupował do tej pory. Postawiliśmy też nacisk na produkty tradycyjne polskie: masło, zsiadłe mleko, twaróg, więc produkty kojarzone z tradycyjnym mleczarstwem - mówi prezes EkoŁukty.

Produkty EkoŁukty są droższe o około 50 proc. od tzw. normalnych. Jest to cena dosyć wysoka, stąd mieszczą się w segmencie premium. - Dlatego też wchodząc na rynek zaczynaliśmy od sklepów specjalistycznych, do których przychodzą klienci szukający tego typu produktów, kolejnym krokiem były sieci delikatesów, gdzie też jest duża ilość klientów szukających czegoś więcej. W miarę upływu czasu i rozwoju naszej oferty okazało się, że możemy sprzedawać nasze produkty w super i hipermarketach, gdyż tam także są klienci szukających takich produktów. Zatem cały czas rozszerzamy dystrybucję - mówi Robert Saluda.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH