Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hochland: Nie robimy i nie będziemy robić marek własnych sieci

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-11-2013, 11:06
Prezes Hochland: Nie robimy i nie będziemy robić marek własnych sieci
Jacek Migrała, prezes Hochland Polska /fot.PTWP

Handel oczekuje od Hochlandu marek własnych. I ich nie dostaje. Chcę podkreślić, że warto być na rynku konsekwentnym, zawsze na żądanie marki własnej odpowiadamy stanowcze nie, dzięki czemu wyrobiliśmy wśród naszych partnerów pewien rodzaj szacunku - powiedział na VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu Jacek Migrała, prezes zarządu Hochland Polska.

Podkreśla, że firma nie spotyka się już z szantażem - albo - albo. - Mamy produkty, które są numerem jeden na rynku, więc każdy chce je mieć na swojej półce - mówił Jacek Migrała.

Podkreślał przy tym, że silna pozycja marek firmy sprawia jednak, że są w każdym koszyku cenowym, więc jest silna presja na cenę. Nawiązując do dwóch wcześniejszych wątków, prezes Migrała odniósł się do sprawy produktów lokalnych. - Widzę, że produkty lokalne są jak najbardziej pożądane przez rynek. Tymczasem coraz częściej obserwuję ucieczkę w marki własne. Spółdzielnie mają wolne moce produkcyjne, muszą zapłacić swoim rolnikom dobrą cenę, więc wchodzą w marki własne. Problem jest załatwiony na rok. Potem wraca - powiedział szef Hochlandu.

W jego opinii marki własne są także ryzykowne dla części sieci handlowych. - Dla lokalnych sieci supermarketów marki własne, to bardzo ryzykowny biznes. To pole działania dla największych sieci. Dla mniejszych to samobójstwo. Ten segment powinien mieć w ofercie produkty liderów rynkowych, jak mówiąc nieskromnie nas, oraz brandy lokalnych spółdzielni mleczarskich. Produkt lokalny, rozsądnie promowany w lokalnej sieci handlowej ma jak najbardziej rację bytu i dla tej sieci on przyniesie znacznie większą wartość dodaną niż marki własne - uważa Jacek Migrała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hmm... 16-11-2013, 22:24:
Ciekawe, czy ten tekst pojawiłby się na portalu gdyby centrala gdyby centrala zezwoliła p. Mirgale na zabawy z markami sieci?
  • piar 15-11-2013, 17:24:
Najwyraźniej Prezes nie był na stronie www. A szkoda. POWINIEN!
  • mat 15-11-2013, 10:26:
Dokładnie tak, ta informacja jest na stronie internetowej Hochland :) Sam Hochland nie wprowadza marek własnych sieci ale robi to oficjalnie spółką-córką:) Niezła wypowiedź!!!

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH