Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hochland: Regulacje i zakazy w relacjach między dostawcami a sieciami handlowymi nic nie zmienią

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2009, 13:46
Prezes Hochland: Regulacje i zakazy w relacjach między dostawcami a sieciami handlowymi nic nie zmienią

Gdybyśmy dziś stworzyli katalog zakazanych praktyk i opłat pobieranych przez sieci, to gwarantuję że natychmiast pojawiłyby się inne punkty, za które trzeba by było płacić. Administracyjne regulowanie nic tu nie zmieni - mówił podczas II Forum Rynku Spożywczego Mirosław Steć, prezes Hochland Polska.

- Myślę, że możemy długo walczyć i przekonywać się, że gdy zakażemy pewnych praktyk, to będzie lepiej. Nie mogę się z tym zgodzić. Jeśli zostaną zlikwidowane dodatkowe opłaty, to sieci będą chciały natychmiast renegocjować ceny. Nie możemy dojść do punktu, w którym wszystko będzie regulowane. Taki system się nie sprawdził - mówił Mirosław Steć.

- Pamiętajmy, że nie każdy towar jaki wyprodukujemy będzie zaakceptowany przez handel po takie cenie jaką chcemy uzyskać. Powinniśmy pytać konsumentów czego chcą i ile mogą za to zapłacić. Jeśli stworzymy produkty jakie konsumenci będą chcieli kupować, to zmieni się także nasza pozycja względem handlu. Wówczas to przetwórca będzie mógł powiedzieć: sprzedam ten produkt za tyle. I ta metoda działa - mówił prezes Hochland Polska.

Produkty Hochland są obecne we wszystkich sieciach w Polsce. - Handlujemy z sieciami od początku naszej obecności w Polsce, więc mamy sporo doświadczenia - mówił Mirosław Steć.

Także w Niemczech przetwórcy mają podobne trudności w relacjach z sieciami handlowymi. Rynek niemiecki jest dużo bardziej skoncentrowany niż polski. - Sieci mają znacznie większy udział w rynku, szczególnie dyskonty. Prowadzą one bardzo agresywną politykę cenową. Niektóre sieci narzucają bardzo niską cenę i oczekują, że producenci się dostosują. Z kolei mleczarstwo ma tak duże moce wytwórcze, że nikt nie może sobie pozwolić na stratę kanału dystrybucji, którym sprzedaje np. 10 proc. swoich produktów. To się przekłada na dostawców mleka - stąd protesty rolników - mówił przedstawiciel Hochalndu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH