Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hochland: Regulacje i zakazy w relacjach między dostawcami a sieciami handlowymi nic nie zmienią

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2009, 13:46
Prezes Hochland: Regulacje i zakazy w relacjach między dostawcami a sieciami handlowymi nic nie zmienią

Gdybyśmy dziś stworzyli katalog zakazanych praktyk i opłat pobieranych przez sieci, to gwarantuję że natychmiast pojawiłyby się inne punkty, za które trzeba by było płacić. Administracyjne regulowanie nic tu nie zmieni - mówił podczas II Forum Rynku Spożywczego Mirosław Steć, prezes Hochland Polska.

- Myślę, że możemy długo walczyć i przekonywać się, że gdy zakażemy pewnych praktyk, to będzie lepiej. Nie mogę się z tym zgodzić. Jeśli zostaną zlikwidowane dodatkowe opłaty, to sieci będą chciały natychmiast renegocjować ceny. Nie możemy dojść do punktu, w którym wszystko będzie regulowane. Taki system się nie sprawdził - mówił Mirosław Steć.

- Pamiętajmy, że nie każdy towar jaki wyprodukujemy będzie zaakceptowany przez handel po takie cenie jaką chcemy uzyskać. Powinniśmy pytać konsumentów czego chcą i ile mogą za to zapłacić. Jeśli stworzymy produkty jakie konsumenci będą chcieli kupować, to zmieni się także nasza pozycja względem handlu. Wówczas to przetwórca będzie mógł powiedzieć: sprzedam ten produkt za tyle. I ta metoda działa - mówił prezes Hochland Polska.

Produkty Hochland są obecne we wszystkich sieciach w Polsce. - Handlujemy z sieciami od początku naszej obecności w Polsce, więc mamy sporo doświadczenia - mówił Mirosław Steć.

Także w Niemczech przetwórcy mają podobne trudności w relacjach z sieciami handlowymi. Rynek niemiecki jest dużo bardziej skoncentrowany niż polski. - Sieci mają znacznie większy udział w rynku, szczególnie dyskonty. Prowadzą one bardzo agresywną politykę cenową. Niektóre sieci narzucają bardzo niską cenę i oczekują, że producenci się dostosują. Z kolei mleczarstwo ma tak duże moce wytwórcze, że nikt nie może sobie pozwolić na stratę kanału dystrybucji, którym sprzedaje np. 10 proc. swoich produktów. To się przekłada na dostawców mleka - stąd protesty rolników - mówił przedstawiciel Hochalndu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH