Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hortimex: Branża mleczarska jest nadal dość konserwatywna

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-06-2015, 11:42
Prezes Hortimex: Branża mleczarska jest nadal dość konserwatywna
Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus

- Polski rynek produktów mleczarskich, w odróżnieniu od rynków Europy Zachodniej, jest bardzo konserwatywny. Konsumenci niechętnie sięgają po produkty zawierające większą ilość substancji dodatkowych, więc producenci nie widzą sensu w ich stosowaniu tym bardziej, że podnoszą one koszty produkcji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex Plus.

Jak tłumaczy Mateusz Kowalewski, "czysta etykieta" była od zawsze domeną polskiego sektora mleczarskiego, jednak nie tyle z powodów przekonań decydentów czy konsumentów, co raczej z przyczyn bardziej prozaicznych, a mianowicie niskiej rentowności sektora.

- Warto zauważyć, że wyżej przetworzone wyroby mleczarskie znajdziemy głównie w ofercie firm wywodzących się spoza Polski. Dzisiaj okazuje się, że taka polityka polskich firm odpowiada oczekiwaniom konsumentów, dlatego można spodziewać się, że producenci unikać będą niektórych grup składników lub dodatków. Nie oznacza to, że zrezygnują z nich zupełnie, jednak spodziewać się można, że na etykietach coraz rzadziej będziemy oglądać dodatki do żywności (te oznaczone symbolem "E") a coraz częściej – składniki, takie jak np. mąki z różnych surowców (ryżu, pszenicy, kukurydzy, roślin strączkowych, itp.). Zamiast barwników ujrzymy "żywność barwiącą" zaś konserwanty wypierane będą przez odpowiednie procesy produkcji i pakowania – mówi Mateusz Kowalewski.

Jak zaznacza, wąskim gardłem tego trendu są jednak nadal koszty produkcji. Presja cenowa wywierana przez detalistów powoduje, że dodatki do żywności bronią się jako rozwiązania tańsze.

Jego zdaniem, branża mleczarska w Polsce jest nadal dość konserwatywna. - Innowacje obserwujemy głównie w zakresie opakowań, nie zaś dodatków funkcjonalnych. Błonnik, kwasy omega, witaminy czy minerały przebijały się długo, zaś produkty zawierające takie dodatki nadal nie stanowią istotnego udziału w rynku. Jest to domena raczej dużych firm z uznanymi markami. Mniejsze podmioty czasami eksperymentują z dodatkami funkcjonalnymi, ale podstawę ich działalności stanowią nadal produkty tradycyjne – mówi Kowalewski.

Pewną ciekawostką jest sprzeczność jaką Hortimex Plus obserwuje w postawach konsumenckich. - Nasi partnerzy, producenci innowacyjnych składników, prowadzą szereg badań rynkowych w świecie, Europie, także w Polsce. Wyniki tych badań pokazują, że Polski konsument chciałby kupować produkty funkcjonalne, jednak decyzje przy sklepowej półce tego nie potwierdzają, o czym mówią producenci nabiału. Przyczyną może być nadal relatywnie niska siła nabywcza przeciętnego konsumenta w Polsce – tłumaczy Mateusz Kowalewski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Żywieniowiec 09-06-2015, 18:30:
Konsument wie co dobre, nafaszerowani chemią w większości produktów można się odtruć jedząc nabiał. Tak trzymać. Niech Zachód je tą swoją chemię, naprodukowali niech jedzą :-))

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH