Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Infodome: Aby zwiększać konkurencyjność potrzebna jest edukacja konsumentów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 22-11-2010, 14:14
Prezes Infodome: Aby zwiększać konkurencyjność potrzebna jest edukacja konsumentów

Do konkurencyjności firm mleczarskich przyczynia się oczywiście jakość produktów, ale przede wszystkim edukacja konsumentów - mówiła podczas III Forum Rynku Spółdzielczego Joanna Nowak, prezes Infodome.

Prezes Nowak podkreśliła, że nie wyedukowani konsumenci uogólniają opnie. - Jeśli ktoś przeczyta o zafałszowanym maśle, to wszystkie masła będzie odbierał jako zafałszowane - mówi Joanna Nowak.

Jeśli jakaś mleczarnia produkuje wyroby z kwasami Omega 3, to trzeba wyjaśnić konsumentom dlaczego kwasy te są zdrowe i dlaczego musi to więcej kosztować. Sama informacja o zawartości kwasów nie wystarczy. Brak edukacji stwarza barierę w akceptacji nowych produktów - uważa prezes Infodome.

Zwraca także uwagę na odpowiednio prowadzony marketing. - Każdy, kto chce wejść na polski rynek musi podejść do tego w nowatorski sposób. W połowie lat 90-tych na nasz rynek chciała wejść firma Yople. Nie udało się jej to ze względu na złe zarządzanie i źle prowadzony marketing. Marka, która pozycjonuje się obok Danone, wycofała się z polskiego rynku po trzech latach. To wskazuje, że trudno było zdobyć polski rynek także kilka lat temu, a dojrzałość rynku ma tu ograniczone znaczenie - mówiła Joanna Nowak.

Jej zdaniem, międzynarodowym koncernom mleczarskim nie jest źle na polskim rynku. Muszą się wprawdzie liczyć z centralą, jej zaleceniami i polityką, ale otrzymują od niej także wsparcie. Zwróciła także uwagę, że przedsiębiorstwa te mają dostęp do najnowszych technologii, innowacji i badań. Polskie firmy tego nie mają, gdyż nie mają ośrodków badawczych oraz nie mają pieniędzy na szerokie badania i innowacje. - Trzeba również uwzględnić wielkość konkurentów. Największa polska firma mleczarska ma obrotu około 550 mln euro, a największa z firm zagranicznych działających na naszym rynku ma 13 miliardów euro. Trzeba to brać pod uwagę - mówiła szefowa Infodome.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 001) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH