Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes Infodome: Akceptowalność innowacji produktowych jest w Polsce na poziomie 5-30 proc.

Z naszych badań wynika, że akceptowalność dla nowości i innowacji produktowych w naszym społeczeństwie jest na poziomie 5-30 proc. w zależności od rodzaju produktu - mówiła podczas III Forum Rynku Spółdzielczego Joanna Nowak, prezes Infodome.

Prezes Infodome: Akceptowalność innowacji produktowych jest w Polsce na poziomie 5-30 proc.
Joanna Nowak, prezes Infodome

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 15-12-2010, 10:25

Z badań firmy Infodome wynika, że konsumenci postrzegają produkt jako innowacyjny jeśli znacząco różni się od produktów już obecnych na rynku. Może to być poprzez zastosowanie nowej technologii produkcji, nowego rodzaju opakowanie lub nawet zmiany jego koloru czy smaku samego wyrobu. - Dla konsumenta charakter nowoczesny lub innowacyjny mają przede wszystkim te produkty, których on do tej pory nie kupował - mówiła Joanna Nowak.

- Dla 43 proc. konsumentów produkt innowacyjny to produkt prozdrowotny, dla 36 proc. gdy ma zmodyfikowane opakowanie, dla 30 proc. gdy ma nowy smak, a dla 15 proc. gdy kolor opakowania jest nowy - mówiła prezes Infodome.

Równocześnie prezes Nowak wskazywała na fakt, że aż 90 proc. Polaków nie wierzy w prozdrowotne właściwości tak określanych wyrobów mleczarskich. - Można produkować innowacyjne produkty, ale bez właściwie prowadzonej edukacji konsumentów, nikt ich nie kupi. Branży brakuje wsparcia naukowego, które mogłoby przekonać Polaków do takich wyrobów - uważa Joanna Nowak.

Podkreśla przy tym, że z faktu, że ktoś zaakceptuje jakiś innowacyjny produkt, nie oznacza automatycznie, że zechce go kupić. Przypomniała także, że produkty prozdrowotne i funkcjonalne stanowią zaledwie 2-5 proc. polskiej produkcji mleczarskiej.

Prawie 600 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora żywnościowego i jego otoczenia, a także naukowcy, politycy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu wzięło udział w tegorocznym III Forum Rynku Spożywczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Joanna Nowak RSS ALERT    /    Infodome RSS ALERT    /    produkty funkcjonalne RSS ALERT    /    produkty prozdrowotne RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    III Forum Rynku Spożywczego RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • abc 2010-12-16 10:29:05
    \"Branży brakuje wsparcia naukowego, które mogłoby przekonać Polaków do takich wyrobów - uważa Joanna Nowak.\" A skończy się tak: \"Firma Dannon zgodziła się wypłacić 21 mln dol. tytułem odszkodowania za wprowadzające konsumentów w błąd reklamy jej produktów - jogurtu Activia i napoju DanActive. Odszkodowanie jest elementem ugody pozasądowej zawartej z władzami stanowymi i federalnymi - czytamy w Gazeta.pl.\" ???

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.4.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.