REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Infodome: Akceptowalność innowacji produktowych jest w Polsce na poziomie 5-30 proc.

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-12-2010, 10:25
Prezes Infodome: Akceptowalność innowacji produktowych jest w Polsce na poziomie 5-30 proc.
Joanna Nowak, prezes Infodome

Z naszych badań wynika, że akceptowalność dla nowości i innowacji produktowych w naszym społeczeństwie jest na poziomie 5-30 proc. w zależności od rodzaju produktu - mówiła podczas III Forum Rynku Spółdzielczego Joanna Nowak, prezes Infodome.

REKLAMA

Z badań firmy Infodome wynika, że konsumenci postrzegają produkt jako innowacyjny jeśli znacząco różni się od produktów już obecnych na rynku. Może to być poprzez zastosowanie nowej technologii produkcji, nowego rodzaju opakowanie lub nawet zmiany jego koloru czy smaku samego wyrobu. - Dla konsumenta charakter nowoczesny lub innowacyjny mają przede wszystkim te produkty, których on do tej pory nie kupował - mówiła Joanna Nowak.

- Dla 43 proc. konsumentów produkt innowacyjny to produkt prozdrowotny, dla 36 proc. gdy ma zmodyfikowane opakowanie, dla 30 proc. gdy ma nowy smak, a dla 15 proc. gdy kolor opakowania jest nowy - mówiła prezes Infodome.

Równocześnie prezes Nowak wskazywała na fakt, że aż 90 proc. Polaków nie wierzy w prozdrowotne właściwości tak określanych wyrobów mleczarskich. - Można produkować innowacyjne produkty, ale bez właściwie prowadzonej edukacji konsumentów, nikt ich nie kupi. Branży brakuje wsparcia naukowego, które mogłoby przekonać Polaków do takich wyrobów - uważa Joanna Nowak.

Podkreśla przy tym, że z faktu, że ktoś zaakceptuje jakiś innowacyjny produkt, nie oznacza automatycznie, że zechce go kupić. Przypomniała także, że produkty prozdrowotne i funkcjonalne stanowią zaledwie 2-5 proc. polskiej produkcji mleczarskiej.

Prawie 600 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora żywnościowego i jego otoczenia, a także naukowcy, politycy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu wzięło udział w tegorocznym III Forum Rynku Spożywczego.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • abc 16-12-2010, 10:29:
"Branży brakuje wsparcia naukowego, które mogłoby przekonać Polaków do takich wyrobów - uważa Joanna Nowak." A skończy się tak: "Firma Dannon zgodziła się wypłacić 21 mln dol. tytułem odszkodowania za wprowadzające konsumentów w błąd reklamy jej produktów - jogurtu Activia i napoju DanActive. Odszkodowanie jest elementem ugody pozasądowej zawartej z władzami stanowymi i federalnymi - czytamy w Gazeta.pl." ???

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH