Prezes Infodome: Akceptowalność innowacji produktowych jest w Polsce na poziomie 5-30 proc.

Z naszych badań wynika, że akceptowalność dla nowości i innowacji produktowych w naszym społeczeństwie jest na poziomie 5-30 proc. w zależności od rodzaju produktu - mówiła podczas III Forum Rynku Spółdzielczego Joanna Nowak, prezes Infodome.
POWIĄZANE TEMATY
- Ekspert: Półki sklepowe z produktami azjatyckimi skromniejsze niż te z żywnością prozdrowotną
- Producenci słodyczy mocno podążają za trendami i chcą być jeszcze bardziej innowacyjni (analiza)
- Szybka ścieżka do 3 mld zł – konkursy dla przedsiębiorstw myślących o innowacjach
- Innowacyjne firmy z Polski podbijają Teksas
Z badań firmy Infodome wynika, że konsumenci postrzegają produkt jako innowacyjny jeśli znacząco różni się od produktów już obecnych na rynku. Może to być poprzez zastosowanie nowej technologii produkcji, nowego rodzaju opakowanie lub nawet zmiany jego koloru czy smaku samego wyrobu. - Dla konsumenta charakter nowoczesny lub innowacyjny mają przede wszystkim te produkty, których on do tej pory nie kupował - mówiła Joanna Nowak.
- Dla 43 proc. konsumentów produkt innowacyjny to produkt prozdrowotny, dla 36 proc. gdy ma zmodyfikowane opakowanie, dla 30 proc. gdy ma nowy smak, a dla 15 proc. gdy kolor opakowania jest nowy - mówiła prezes Infodome.
Równocześnie prezes Nowak wskazywała na fakt, że aż 90 proc. Polaków nie wierzy w prozdrowotne właściwości tak określanych wyrobów mleczarskich. - Można produkować innowacyjne produkty, ale bez właściwie prowadzonej edukacji konsumentów, nikt ich nie kupi. Branży brakuje wsparcia naukowego, które mogłoby przekonać Polaków do takich wyrobów - uważa Joanna Nowak.
Podkreśla przy tym, że z faktu, że ktoś zaakceptuje jakiś innowacyjny produkt, nie oznacza automatycznie, że zechce go kupić. Przypomniała także, że produkty prozdrowotne i funkcjonalne stanowią zaledwie 2-5 proc. polskiej produkcji mleczarskiej.
Prawie 600 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora żywnościowego i jego otoczenia, a także naukowcy, politycy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu wzięło udział w tegorocznym III Forum Rynku Spożywczego.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)