REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Infodome: Rynek sera dojrzewającego charakteryzuje się dużą liczbą innowacji

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-11-2011, 13:33
Prezes Infodome: Rynek sera dojrzewającego charakteryzuje się dużą liczbą innowacji
Joanna Nowak, prezes firmy analitycznej Infodome /fot.żelaznastudio

Rynek sera dojrzewającego charakteryzuje się dużą liczbą innowacji, które dotyczą głównie najbardziej popularnych gatunków sera. Innowacje są wprowadzane w opakowaniach np. opakowanie typu „otwórz i zamknij" - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Nowak, prezes firmy analitycznej Infodome.

REKLAMA

Wciąż jednak wysoki jest udział serów sprzedawanych na wagę na tradycyjnych stoiskach, ale i ta forma znacząco ewaluowała. Konsumentowi prezentowane są kręgi serów, a porcjowanie sera odbywa często się przy konsumencie. Sery plasterkowane zarówno z opcją „otwórz/zamknij" jak i we flow-packu to produkty, które szybko zdobywają popularność w Polsce. Na uwagę, ze względu na swój potencjał, zasługują także sery funkcjonalne (z kwasami omega lub ser Markiz L. casei z mleczarni Sierpc). Ożywienie widać w segmencie serów z dodatkami smakowymi oraz serów light.

Badania wskazują na dynamiczny wzrost świadomości konsumenta przy wyborze sera podpuszczkowego dojrzewającego. Coraz więcej osób potrafi rozpoznać markę lub producenta kupowanego przez siebie gatunku sera. Rozpoznawalność gatunków i producentów serów kształtowała się w latach 2004-2005 na poziomie 15-17 proc., co oznacza, że co piąta lub szósta osoba dokonująca zakupów serów podpuszczkowych potrafiła dokładnie określić swoje preferencje i wybory. W 2010 roku wskaźnik ten wyniósł ponad 30 proc., co spowodowane jest oferowaniem ściśle określonych gatunków przez poszczególnych producentów i coraz większym różnicowaniem oferty asortymentowej.

Rynek serów dojrzewających podpuszczkowych jest rynkiem o dużych możliwościach rozwoju, lecz z drugiej strony rynkiem bardzo trudnym. Aby zbudować markę na rynku potrzeba dużych nakładów finansowych w ogólnopolską dystrybucje i marketing.

Czytaj także:
Prezes Infodome: Rynek sera ma dwóch dominujących graczy
Prezes OSM Sierpc: Rośnie świadomość dotycząca serów

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH