Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Infodome: Sprzedaż jogurtów funkcjonalnych w Czechach zwiększa się o 10 proc. rocznie

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-02-2009, 13:25
Prezes Infodome: Sprzedaż jogurtów funkcjonalnych w Czechach zwiększa się o 10 proc. rocznie

- Funkcjonalne produkty z wartością dodaną, takie jak jogurty pitne i łyżeczkowe probiotyczne, jak również te z dodatkiem witamin i minerałów, były jednym z wiodących trendów w jogurtach w Czechach. Producenci będą inwestować w innowacyjność swoich marek poprzez dodawanie takich wartości jak: probiotyki, minerały, witaminy, dodatki specjalne - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Nowak, prezes firmy doradczej Infodome Sp. z o.o.

Czesi w 2007 roku spożyli przeciętnie 11,3 kg jogurtów na głowę mieszkańca, z czego 1,4 kg stanowiły jogurty funkcjonalne. Jogurty probiotyczne pitne osiągnęły najszybszy wzrost w wolumenie wartościowym sięgającym ponad 10 proc. w 2007 roku w porównaniu do 2006r. Według informacji czeskiego Urzędu Statystycznego, zakupy jogurtów funkcjonalnych w gospodarstwach domowych powiększyły się znacznie w 2007 roku i tendencja ta będzie kontynuowana.

- Najszybszy wzrost zanotuje kategoria jogurt pitny probiotyczny. Będzie to związane z dużą innowacyjnością tej kategorii i wypuszczeniem na rynek nowych produktów. Na rynek jogurtu będą wprowadzane coraz to nowsze i bardziej wyrafinowane produkty funkcjonalne - uważa Joanna Nowak.

- Danone, tradycyjnie już jest liderem na czeskim rynku jogurtów funkcjonalnych. OLMA zanotowała najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży pomiędzy 2000 a 2006 rokiem. Firma wyróżniła się głównie tym, że jako pierwszy producent krajowy i w ogóle jako pierwszy w Republice Czeskiej, wyprodukowała jogurty organiczne i rozpowszechniła ich sprzedaż na terenie całego kraju. Firma bardzo dynamicznie reaguje na zapotrzebowania rynku i nowe trendy poprzez ciągłe powiększanie portfolio produktów - podkreśla prezes Nowak.

W 2007 roku wypuszczono na rynek wiele nowych produktów w sektorze jogurtów, szczególnie tych z wartością dodana takich jak: probiotyki, kultury bakteryjne, witaminy i minerały. Obok nowych produktów innowacjom podlegały też produkty już znane na rynku - wzbogacano je o nowe smaki lub nowe opakowania. Najbardziej nowatorskie były jednak jogurty organiczne. Przykładem mogą być tutaj organiczne napoje mleczne ukwaszone wypuszczone na rynek przez Mlekarna Valasske Mezirici sro na początku 2007, oraz pitne jogurty organiczne wyprodukowane przez OLMA w czerwcu 2007.

- Producenci szybko zareagowali na zapotrzebowanie na probiotyczne produkty. Jogurt probiotyczny łyżeczkowy został wypuszczony na rynek w marcu 2007 przez Morawy Lacto. OLMA wypuściła swoja „Energię" też w marcu 2007. Ten specjalny, probiotyczny jogurt pitny z 60-cio procentowa zawartością owoców słodzony naturalna fruktozą okazał się wielkim sukcesem. Danone już zapowiedział nowe produkty łyżeczkowe z serii Bifidus Essensis - jogurty wzbogacone ekstraktami z zielonej herbaty i witaminą E - mówi Joanna Nowak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH