Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Infodome: Wysokie ceny w dużej mierze wpływają na zahamowanie spożycia art. mleczarskich

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2009, 11:28
Prezes Infodome: Wysokie ceny w dużej mierze wpływają na zahamowanie spożycia art. mleczarskich

Wśród powodów niespożywania mleka, największy udział posiadają czynniki związane z ceną, potem z produktem takie jak jakość, technologia wytwarzania, smak, trwałość itp., w dalszej kolejności czynniki osobowe i zdrowotne - mówiła podczas VII Forum Spółdzielczości Mleczarskiej w Augustowie Joanna Nowak, prezes Infodome.

- Trudno jest jednoznacznie wskazać, które czynniki powodują wzrost spożycia, bo uzależnione jest to również od kategorii produktowej, zupełnie inaczej hierarchia czynników warunkujących wzrost spożycia wygląda w kategoriach zmarkowanych i o dużej wartości dodanej (np. jogurty), zupełnie inaczej w kategoriach tradycyjnych, nie zmarkowanych lub o niskim stopniu rozwoju marek - mówiła prezes Infodome.

- Analizując możliwości zwiększenia spożycia produktów mleczarskich przez polskich konsumentów pod uwagę należy wziąć łączną kombinację uwarunkowań związanych z produktem, czynników osobowych, dotyczących konsumenta, producenta, zdrowotnych, ekonomicznych oraz marketingowych - podkreśla Joanna Nowak.

Jej zdaniem, K
kompleksowe podejście umożliwi dotarcie do szerszego grona aktualnych i potencjalnych nabywców. Poprawa jednej grupy czynników, np. związanych z produktem przez dodatek bakterii probiotycznych bez uwzględnienia czynników marketingowych (reklama), związanych z opakowaniem (modyfikacja opakowania, zmiana grafiki, dodatkowe informacje), ekonomicznych (atrakcyjna cena i korzystne relacje cenowe nie przyniesie wymaganych efektów wzrostu spożycia.

- W grupie czynników osobowych związanych z brakiem konsumpcji mleka najważniejsze okazały się uwarunkowania dotyczące zmniejszenia liczby osób w gospodarstwie domowym (odejście dzieci), a wśród czynników zdrowotnych - alergie, stan zdrowia oraz działanie anty-zdrowotne mleka - mówiła szefowa Infodome.

Konsumpcja mleka i artykułów mleczarskich (w ekwiwalencie mleka) wyniosła w Polsce (w 2008 roku 178) litrów na jednego mieszkańca (GUS), było to o 8% mniej niż w 2000 roku. Największy spadek konsumpcji zanotowano pomiędzy 2000 i 2001 rokiem (o pond 3%) oraz pomiędzy 2003 a 2004 rokiem, kiedy to konsumpcja spadła o prawie 4%.

Konsumpcja mleka spożywczego per capita w Polsce w ostatnich latach wynosi około 34-35 litrów. W Danii czy Holandii spożycie jest 3-krotnie wyższe.

Średnie spożycie mleka spożywczego w krajach Unii Europejskiej wynosi około 93 litry na osobę, średnie spożycie napojów mlecznych wynosi około 20 kg/osobę (u nas około 13 kg), a średnie spożycie serów około 17 kg/osobę (w Polsce ok.13 kg).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 013) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH