Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Infodome: Wysokie ceny w dużej mierze wpływają na zahamowanie spożycia art. mleczarskich

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2009, 11:28
Prezes Infodome: Wysokie ceny w dużej mierze wpływają na zahamowanie spożycia art. mleczarskich

Wśród powodów niespożywania mleka, największy udział posiadają czynniki związane z ceną, potem z produktem takie jak jakość, technologia wytwarzania, smak, trwałość itp., w dalszej kolejności czynniki osobowe i zdrowotne - mówiła podczas VII Forum Spółdzielczości Mleczarskiej w Augustowie Joanna Nowak, prezes Infodome.

- Trudno jest jednoznacznie wskazać, które czynniki powodują wzrost spożycia, bo uzależnione jest to również od kategorii produktowej, zupełnie inaczej hierarchia czynników warunkujących wzrost spożycia wygląda w kategoriach zmarkowanych i o dużej wartości dodanej (np. jogurty), zupełnie inaczej w kategoriach tradycyjnych, nie zmarkowanych lub o niskim stopniu rozwoju marek - mówiła prezes Infodome.

- Analizując możliwości zwiększenia spożycia produktów mleczarskich przez polskich konsumentów pod uwagę należy wziąć łączną kombinację uwarunkowań związanych z produktem, czynników osobowych, dotyczących konsumenta, producenta, zdrowotnych, ekonomicznych oraz marketingowych - podkreśla Joanna Nowak.

Jej zdaniem, K
kompleksowe podejście umożliwi dotarcie do szerszego grona aktualnych i potencjalnych nabywców. Poprawa jednej grupy czynników, np. związanych z produktem przez dodatek bakterii probiotycznych bez uwzględnienia czynników marketingowych (reklama), związanych z opakowaniem (modyfikacja opakowania, zmiana grafiki, dodatkowe informacje), ekonomicznych (atrakcyjna cena i korzystne relacje cenowe nie przyniesie wymaganych efektów wzrostu spożycia.

- W grupie czynników osobowych związanych z brakiem konsumpcji mleka najważniejsze okazały się uwarunkowania dotyczące zmniejszenia liczby osób w gospodarstwie domowym (odejście dzieci), a wśród czynników zdrowotnych - alergie, stan zdrowia oraz działanie anty-zdrowotne mleka - mówiła szefowa Infodome.

Konsumpcja mleka i artykułów mleczarskich (w ekwiwalencie mleka) wyniosła w Polsce (w 2008 roku 178) litrów na jednego mieszkańca (GUS), było to o 8% mniej niż w 2000 roku. Największy spadek konsumpcji zanotowano pomiędzy 2000 i 2001 rokiem (o pond 3%) oraz pomiędzy 2003 a 2004 rokiem, kiedy to konsumpcja spadła o prawie 4%.

Konsumpcja mleka spożywczego per capita w Polsce w ostatnich latach wynosi około 34-35 litrów. W Danii czy Holandii spożycie jest 3-krotnie wyższe.

Średnie spożycie mleka spożywczego w krajach Unii Europejskiej wynosi około 93 litry na osobę, średnie spożycie napojów mlecznych wynosi około 20 kg/osobę (u nas około 13 kg), a średnie spożycie serów około 17 kg/osobę (w Polsce ok.13 kg).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 025) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH