Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Jogo: Sieci handlowe doprowadziły wiele firm na skraj bankructwa

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2009, 11:57
Prezes Jogo: Sieci handlowe doprowadziły wiele firm na skraj bankructwa

- Sieci handlowe są nieuczciwe zarówno wobec dostawców jak i klientów. W 2007 roku za żółty ser płaciły 14-15 zł, obecnie płacą 8-9 zł, ale ceny detaliczne się nie zmieniły. Konsumenci muszą płacić 25-26 zł/kg - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Krzysztof Jankowski, prezes Jogo Łódzkiej Spółdzielni Mleczarskiej.

- Myślę, że należy dokładnie analizować pod względem prawnym umowy podpisywane z sieciami handlowymi. Sieci narzucają swoim dostawcą różnego rodzaju opłaty, przez co doprowadziły wiele firm na skraj bankructwa - uważa Krzysztof Jankowski.

Zdaniem prezesa Jankowskiego, wiele jest do zrobienia po stronie mleczarstwa i rządu. - W Niemczech protesty rolnicze przeciwko warunkom sieci handlowych, współorganizował minister rolnictwa. Także na Węgrzech uregulowano tę sprawę. Ważną rolę może i powinien odegrać KZSM, ale na razie, mimo zmiany prezesa, nie wiele się dzieje - mówi prezes Jogo, który jest członkiem Rady Nadzorczej KZSM.

- Problemem jest także brak solidarności branży i niski stopień jej konsolidacji, przez co jest ona słabsza. Także rolnicy nie są zintegrowani. Polskie organizacje rolnicze nie są tak silne jak np. w Niemczech - zauważa prezes Jankowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • s 31-03-2009, 11:28:
brednie. nic dziwnego, że skoro prezes zajmuje się fantasmagoriami zamiast ciężkiej pracy, o JOGO słyszało poza panem prezesem i rodzinami pracowników ledwie kilka osób.
  • klient 30-03-2009, 10:37:
Pan Prezes mija się z prawdą , to nie prawda że ceny serów w sieciach nie spadły wraz z obniżką cen zakupu . Co tydzień robię monitoring cen największych sieci w Polsce i ceny serów podstawowych ( gouda , edamski itp) wachają sie od 9,79 do 16,9. Ceny 25-26zł to ceny serów typu szwajcarskiego ( i to kupionych przez czwartego pośrednika ), na które mleczarnie trzymają wysokie ceny mimo , że ich produkcja jest nie wiele droższa od produkcji serów typu gouda . Najlepiej widać to po skali wzrostu ilosci róznych "damerów" , na których mleczarnie najwięcej zarabiają . A co do rabatów w sieciach , to żeby nie zbankrutować wystarczy prosta matematyka + / - / x , tak jak w hurtowni cena zakupu ( mleczarnia - koszt produkcji ) + marża hurtowni ( mleczarnia - marża producenta ) = cena zakupu dla klienta
  • Bart 30-03-2009, 10:03:
chyba "swoim dostawcOM"

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH