Prezes KRS: Marki wspólne to dobra idea

Spółdzielnie produkcyjne, w tym mleczarskie, powinny zrobić wszystko, aby się porozumieć i współpracować. Marki wspólne to bardzo dobra idea - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Alfred Domagalski, prezes Krajowej Rady Spółdzielczej.
Prezes Domagalski podkreśla, że nie wszystkie produkty da się produkować i sprzedawać pod markami wspólnymi. - Z oczywistych powodów marki wspólne nie sprawdzą się w produktach regionalnych czy niszowych, których nie da się produkować według jednej receptury. Jest to dobry pomysł np. dla jogurtów - mówi Alfred Domagalski.
Zbyt duży udział marek własnych sieci handlowych w opinii prezesa Krajowej Rady Spółdzielczej prowadzi do utraty tożsamości danego producenta i jego uzależnienia od jednego odbiorcy. - W każdej branży jest miejsce na marki wspólne. Niestety wola branży mleczarskiej w tym zakresie jest zbyt mała - uważa prezes Domagalski.
- Po likwidacji struktur spółdzielczych na początku lat dziewięćdziesiątych wiele małych spółdzielni za bardzo uwierzyło w swoją niezależność i samodzielność - dodaje.
Wielu przeciwników pomysłu marek wspólnych podnosi argument, że bardzo trudno jest zorganizować wspólny marketing i logistykę. Prezes Domagalski uważa inaczej. - Gdy siły i nakłady kilku producentów są połączone to możliwości zorganizowania wspólnych działań marketingowych są większe. Przykład Spółdzielni Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego z Białegostoku, wskazuje, że można także zorganizować wspólną logistykę - mówi Alfred Domagalski.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)