Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes KSM: Małe i duże firmy mleczarskie mają rozbieżne interesy

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 02-09-2010, 10:22
Prezes KSM: Małe i duże firmy mleczarskie mają rozbieżne interesy

Nie widzę szans, aby wielkie międzynarodowe firmy mleczarskie były w jednej organizacji co np. polska drobna spółdzielczość mleczarska, gdyż ich interesy są rozbieżne - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Klemens Ciesielski, prezes Krajowego Stowarzyszenia Mleczarzy.

Międzynarodowe firmy takie jak Danone czy Hochland mają swoje interesy, które są sprzeczne z interesem polskiego mleczarstwa, więc jest naturalne że ZPPM będzie bronił ich interesów. Kapitał zagraniczny opanował najbardziej rentowne segmenty rynku mleczarskiego w Polsce jak np. galanterię, napoje mleczne itp. - uważa Klemens Ciesielski. -Trzeba sobie powiedzieć, że z pośród ok. 20 największych światowych firm mleczarskich, połowa jest już obecna w Polsce - dodaje.

KSM ma bardzo długie tradycje, gdyż wywodzi się jeszcze z Polskiej Organizacji technicznej, więc można przyjąć, że ma tradycje 60. letnią. - W 1990 usamodzielniliśmy się, była krajowa sekcja mleczarska, przez jakiś czas byliśmy jedyną organizacją reprezentującą tę branżę. Potem, gdy powstawały kolejne organizacje, oddawaliśmy im pewne pola naszej działalności KZSM, czy ZPPM, która uważam, że będzie broniła interesów kapitału zagranicznego działającego w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Witek (co się na niczym nie zna) 05-09-2010, 10:05:
Niestety dla większości "polskich" prezesów (pożal się boże) w mleczarstwie takie pojęcia jak marketing, controling to czarna magia od której najlepiej trzymać się z daleka. Niestety miałem (nie)przyjemność rozmawiać z 4-5 lat temu z takimi dinozaurami-prezesami. Tragedia! "A bo nawymyślali teraz tych reklam" - to słowa jednego z nich. No comments! Dlatego też nie utrzymali oni najlepiej rentownych segmentów rynku bo po prostu ... nigdy ich nie chcieli produkować! Dopiero jak konkurencja pokazała iz można na tym zarabiać to się larum podniósł. I jeszcze jedna cech charakterystyczna "polskiego" mleczarstwa - brak zdolności konsolidacyjnych. Każdy prezes trzyma się swojego stołka i swojej "samodzierżawy" za wszelką cenę. Gdzieś ma interes firmy, liczy sie nepotyzm (często stanowiska są obsadzone przez znajomych ludzi), własne ja i trzymanie układu takiego aby być dożywotnio prezesem a najlepiej aby dzieci ten "spadek" pociagnęły. Tylko że rynek nie lubi nieprofesjonalistów i braku kompetencji więc jedna po drugiej "polskiej" OSM znikają z rynku i znikać będą. Z całym szacunkiem Panie Prezesie Ciesielski - ale tak wygląda "polskie" mleczarstwo.
  • Prada 04-09-2010, 21:26:
Porządny manager zrobiłby z tym porządek, ale panowie wolą styl Człowieka Numer Jeden Polskiego Mleczarstwa w postaci Prezesa Wiadomo Którego z KZSM'u - obrażającego się nawet na złe zdjęcie w prasie:/
  • zagraniczny kapitalista 03-09-2010, 19:20:
To straszne, że powstały inne organizacje. Rozumiem ból i rozżalenie Pana Prezesa. Lepiej było za komuny. Była tylko jedna organizacja i bez kapitału zagranicznego. Ze zbytem też nie było problemu. Piękne czasy te lata 60-te. Może Pan Prezes powie na czym polega ta rzekoma rozbieżność interesów, zamiast puszczać nacjonalistyczne bańki mydlane. Ciakwe jaki może być ten interes polskiego mleczarstwa, czy aby nie taki żeby sprzedawać i zarabiać. Jeżeli taki, to nie ma rozbieżności, jeżeli inny to nie wróże długiego żywota firmom reprezentowanym przez KSM. Zamiast zamykać się w grajdole o którym pisze PRADA może w końcu warto zacząć współpracować z tymi niedobrymi dużymi firmami z zagranicznym kapitałem na rzecz rozwoju całej branży. Bo tak właśnie działają duże i silne organizacje w całej UE.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.