Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes KSM: Mleczarstwo oddało wiele segmentów rynku w ręce zagranicznych firm

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 30-06-2017, 10:30
Prezes KSM: Mleczarstwo oddało wiele segmentów rynku w ręce zagranicznych firm
Klemens Ciesielski, prezes KSM

Słabością polskiego mleczarstwa jest m.in. np. fakt, że oddało segment odżywek dla dzieci, lody, czy galanterię mleczarską, która ma wyższą rentowność w ręce zagranicznych firm. Dopiero teraz powoli polskie spółdzielnie odbijają ten rynek – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Klemens Ciesielski, prezes Krajowego Stowarzyszenia Mleczarzy.

- Co mnie nie pokoi, to fakt, że w produkcji lodów praktycznie tłuszcz roślinny wyparł tłuszcz mleczny. Jest to przecież produkt spożywany przez dzieci. Podobnie sprawa wygląda w przemyśle cukierniczym. Także jest oparty na tłuszczach roślinnych chemicznie utwardzonych – mówi prezes Ciesielski.

- Chyba nie ma drugiej takiej branży, gdzie mimo wejścia zagranicznego kapitału i silnych zagranicznych firm, w tak dużym stopniu pozostała w polskich rękach. Same spółdzielnie mają około 80 proc. w rynku mleczarskich, do tego dochodzi jeszcze silna grupa polskich firm prywatnych z Polmlekiem na czele – zauważa prezes KSM. - Można zatem stwierdzić, że przetwórstwo mleka jest zdecydowanie w polskich rękach – dodaje.

Z drugiej strony z niepokojem patrzy, że mimo iż są ośrodki naukowe, które przygotowują ciekawe innowacje np. wrocławski, ale są problemy z wdrożeniem nowości. - Tu problemem jest czarny PR. Jako mleczarze musimy stale udowadniać, że nie mamy garba, czyli ciągle musimy przekonywać, że mleko jest zdrowe. Jeżeli produkt jest spożywany przez kilka tysięcy lat i nasz organizm jest przystosowany do niego, a z drugiej strony nagle poddaje się w wątpliwość właściwości zdrowotne mleka – mówi.

Podkreśla, że tłuszcz zawarty w mleku jest fantastycznie przystosowany do spożycia. Jest rozdrobniony w mleku surowym, otoczony otoczką białkową, która zapobiega utlenianiu się. Jest fantastycznie wchłaniany. - Nie ma lepszego i zdrowszego tłuszczu – przekonuje Klemens Ciesielski.

Zwraca także uwagę na rosnące ceny tłuszczu mlecznego na świecie. Coraz więcej osób rozumie, że jest zdrowy i nie można spożywać tyle tłuszczów roślinnych.

Jego zdaniem, dla przemysłu mleczarskiego najważniejsze jest poziom spożycia. - Musimy dorównać wielkością spożycia mleka krajom, gdzie to spożywce jest największe, gdyż chodzi o zdrowie całego społeczeństwa – uważa prezes Ciesielski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ela 30-06-2017, 11:09:
.."nie pokoi..." tak się pisze poprawnie???

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.