Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Prezes KZSM: Różnica w cenie mleka u rolników i dla konsumentów wynosi 70 proc.

Waldemar Broś wskazał, że różnica pomiędzy ceną, jaką otrzymują rolnicy, a ceną, jaką płaca konsumenci, wynosi aż 70 proc. - W tym kontekście należy pamiętać, że rentowność branży mleczarskiej wynosi 1-2 proc. Reszta to marże handlu - powiedział Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich podczas sympozjum poświęconego sytuacji w branży mleczarskiej.

Prezes KZSM: Różnica w cenie mleka u rolników i dla konsumentów wynosi 70 proc.
Waldemar Broś, prezes KZSM

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 28-07-2016, 15:07

Jak podkreślał, handel narzeka na projekt nowego podatku od sprzedaży detalicznej. - nie można płakać nad losem handlu. Rentowność branży mleczarskiej wynosi zaledwie 1-2 proc. a jaka jest rentowność sieci handlowych, skoro mamy tak wielkie różnice w cenie początkowej i końcowej? - pytał prezes KZSM.

Wierzę w mądrość polskiego konsumenta. Handel nie może przenosić wszystkich kosztów na kupujących i dostawców – podkreślał Waldemar Broś. Dodał, że jego Związek pozytywnie ocenia projekt ustawy w zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. - To bardzo dobre rozwiązanie. Kary, jakie przewiduje projekt ustawy dla sieci handlowych są bardzo rozsądne – uważa prezes Broś.

Odniósł się także do sytuacji na rynku mleka surowego. -Obserwujemy, że spada dynamika skupu mleka. Na początku roku wynosiła 109 proc., za pierwsze pięć miesięcy 105 proc., a obecnie około 102 proc. - mówił prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich podczas sympozjum poświęconego sytuacji w branży mleczarskiej.

Równocześnie ciągle spada cena mleka płacona dostawcom. - Oczywiście rożni się ona w poszczególnych województwach, ale ogólnie w skali kraju już spadła poniżej złotówki. Są pierwsze oznaki poprawy sytuacji na rynku światowym. Najważniejsze jest aby spółdzielczość mleczarska przetrwała, dlatego musimy dawać rolnikom nadzieję – mówił prezes Broś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Waldemar Broś RSS ALERT    /    KZSM RSS ALERT    /    współpraca z sieciami handlowymi RSS ALERT    /    produkcja mleka RSS ALERT    /    skup mleka RSS ALERT    /    rentowność handlu RSS ALERT    /    rentowność mleczarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • gpr 2016-08-02 15:38:46
    Czyli mleczarnie nie mają innych kosztów produkcji oprócz zakupu surowca? Do mleczarni przyjeżdża surowe mleko, a wyjeżdża badziewne UHT zupełnie za darmo. Wspaniały manipulator!
  • znający_realia 2016-08-03 12:05:36
    Widzę, że dla branży mleczarskiej używa się sformułowania rentowność, a dla handlu marża. Przypominam, że te słowa nie są równoznaczne

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.228.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.