Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes KZSM: Różnica w cenie mleka u rolników i dla konsumentów wynosi 70 proc.

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 28-07-2016, 15:07
Prezes KZSM: Różnica w cenie mleka u rolników i dla konsumentów wynosi 70 proc.
Waldemar Broś, prezes KZSM

Waldemar Broś wskazał, że różnica pomiędzy ceną, jaką otrzymują rolnicy, a ceną, jaką płaca konsumenci, wynosi aż 70 proc. - W tym kontekście należy pamiętać, że rentowność branży mleczarskiej wynosi 1-2 proc. Reszta to marże handlu - powiedział Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich podczas sympozjum poświęconego sytuacji w branży mleczarskiej.

Jak podkreślał, handel narzeka na projekt nowego podatku od sprzedaży detalicznej. - nie można płakać nad losem handlu. Rentowność branży mleczarskiej wynosi zaledwie 1-2 proc. a jaka jest rentowność sieci handlowych, skoro mamy tak wielkie różnice w cenie początkowej i końcowej? - pytał prezes KZSM.

Wierzę w mądrość polskiego konsumenta. Handel nie może przenosić wszystkich kosztów na kupujących i dostawców – podkreślał Waldemar Broś. Dodał, że jego Związek pozytywnie ocenia projekt ustawy w zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. - To bardzo dobre rozwiązanie. Kary, jakie przewiduje projekt ustawy dla sieci handlowych są bardzo rozsądne – uważa prezes Broś.

Odniósł się także do sytuacji na rynku mleka surowego. -Obserwujemy, że spada dynamika skupu mleka. Na początku roku wynosiła 109 proc., za pierwsze pięć miesięcy 105 proc., a obecnie około 102 proc. - mówił prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich podczas sympozjum poświęconego sytuacji w branży mleczarskiej.

Równocześnie ciągle spada cena mleka płacona dostawcom. - Oczywiście rożni się ona w poszczególnych województwach, ale ogólnie w skali kraju już spadła poniżej złotówki. Są pierwsze oznaki poprawy sytuacji na rynku światowym. Najważniejsze jest aby spółdzielczość mleczarska przetrwała, dlatego musimy dawać rolnikom nadzieję – mówił prezes Broś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • znający_realia 03-08-2016, 12:05:
Widzę, że dla branży mleczarskiej używa się sformułowania rentowność, a dla handlu marża. Przypominam, że te słowa nie są równoznaczne
  • gpr 02-08-2016, 15:38:
Czyli mleczarnie nie mają innych kosztów produkcji oprócz zakupu surowca? Do mleczarni przyjeżdża surowe mleko, a wyjeżdża badziewne UHT zupełnie za darmo.
Wspaniały manipulator!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 915) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.