Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Milkiland EU: Nie będziemy skupiać się na jednym segmencie rynku

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-04-2013, 10:18
Prezes Milkiland EU: Nie będziemy skupiać się na jednym segmencie rynku
Robert Mroziński, prezes zarządu Milkiland EU /fot.żelaznastudio

Zdaniem Roberta Mrozińskiego, prezesa Milkiland EU, błędem byłoby skupienie się wyłącznie na jednym segmencie rynku mleczarskiego. - Nie chcemy zdradzać szczegółów strategii, ale naszym zdaniem nie można skoncentrować się jedynie na mainstreamie, premium czy private label, więc rozważamy wprowadzenie kilku zróżnicowanych marek - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Robert Mroziński, prezes zarządu Milkiland EU.

Podkreśla, iż specyfiką sektora mleczarskiego jest to, że nie można skupić się wyłącznie na jednym produkcie, gdyż z mleka powstaje kilka wyrobów. Dobrym przykładem jest tutaj serwatka, powstająca przy produkcji serów, którą warto zagospodarować. - Najlepszą metodą jest jej sproszkowanie i sprzedaż w postaci przetworzonej. Firma, która skoncentruje się na jednym produkcie, przypuszczalnie będzie miała większe problemy z osiągnięciem rentowności niż konkurenci o bardziej urozmaiconym portfolio. Musimy zatem nieustająco poszerzać segment, w którym działamy - mówi prezes Mroziński.

- Nasza firma z całą pewnością będzie chciała budować marki na rynku serów. Większa cześć rynku to produkty non - brand, ponieważ są to wyroby sprzedawane na wagę. Każdy z producentów stara się jednak w miarę możliwości odróżnić swoje produkty od pozostałych, chociażby kolorem folii czy znakiem firmowym - mówi Robert Mroziński.

Zaznacza, że budowanie marki nie sprowadza się do umieszczenia logo na opakowaniu. To proces dużo bardziej złożony, obejmujący kompleksowy zestaw działań. Zdaje sobie sprawę z wyzwań, które na czekają firmę. - Nie spowodujemy przecież, że konsumenci w ciągu roku całkowicie zmienią swoje nastawienie do marki. To proces długofalowy, w którym będziemy chcieli uczestniczyć koncepcyjnie. Budując markę, będziemy uwzględniać wszystkie narzędzia marketingowe - dodaje Aleksander Czepelewski, dyrektor marketingu Milkiland EU.

Zarejestrowana w czerwcu 2012 roku spółka Milkiland EU dopiero rozpoczyna swoją działalność. Po przejęciu mleczarni w Ostrowi, firma musiała zaczekać na wygaśnięcie umowy dzierżawy zawartej przez syndyka upadłościowego, zgodnie z którą zakład kontynuował produkcję na potrzeby firmy Spomlek. Współpraca ta została zakończona dopiero 31 stycznia 2013 roku, a faktyczne przejęcie zakładu przez Milkiland nastąpiło 1 lutego 2013 roku.

Milkiland EU, właściciel zakładu „Ostrowia" w Ostrowii Mazowieckiej, wchodzi wraz z Milkiland UA, Milkiland RU w skład spółki akcyjnej Milkiland NV, notowanej na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MLKMilkiland N.V.

KOMENTARZE: (11)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obserwator 25-04-2013, 22:23:
"Tylko głupiec idąc na tygrysa wali w bęben"
  • optymista 25-04-2013, 13:36:
Najlepszym PR dla firmy jest dobra cena dla dostawcy oraz terminowa zapłata. Te kwestię mają bardzo dobrą.
Faktycznie sztuka jest szanować cudze pieniadze. Oni własnie tak czynią. Zakład Ostrowia jest gruntownie wyremontowany. Rynki zbytu nają bardzo szerokie. Konkurencja pesymistycznie podchodzi do tego podmiotu, czyżby nie spotkali normalnych ludzi dotychczas, może nie wieżą w to, bo sami tacy nie są, a może to tak zwany pies ogrodnika, co chce pogryźć nawet tego, kto go nie zaczepia.
  • gość 25-04-2013, 12:36:
Nadal słaby PR

Zobacz wszystkie komentarze (11)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.