Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Milkiland EU: Rynek mleczarski jest rynkiem niskich marż

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 29-04-2013, 11:01
Prezes Milkiland EU: Rynek mleczarski jest rynkiem niskich marż
Robert Mroziński, prezes zarządu Milkiland EU /fot.żelaznastudio

Zdaniem prezesa Milkilandu, rynek mleczarski jest przede wszystkim rynkiem niskich marż. - Zestawienie niskiej marżowości z silnymi wahaniami cen surowca sprawia, że firmy muszą bardzo szybko i zdecydowanie reagować na zmiany zachodzące na rynku. Ważna jest tu elastyczna strategia i model zarządzania, który pozwala na błyskawiczne podejmowanie decyzji - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Robert Mroziński, prezes zarządu Milkiland EU.

Jego zdaniem, sytuację mogłoby zmienić ubrandowienie rynku, które w pewien sposób uodporniłoby producentów na te wahania. - Zwróćmy uwagę, że inaczej reaguje się, gdy działamy w segmencie non - brand z marżą 10 proc., a inaczej gdy produkt z silną marką daje marżę 60 proc. Wzrost kosztów surowca o 5 proc. jest inaczej odczuwany przy marży 60 proc., a inaczej przy 10 proc., gdy mogą się pojawić kłopoty z rentownością. Naszym zdaniem, producenci będą więc dążyć do ubrandowienia swoich wyrobów - mówi Robert Mroziński.

Prezes Mroziński uważa, że funkcjonowanie na rynku mleczarskim jest mocno utrudnione przez obowiązywanie kwot mlecznych i limitowanie produkcji surowca. Podaż surowca jest bowiem ograniczona - aby jeden producent mógł się rozwijać, inny musi stracić. Rozwój sprzedaży przekłada się na większe zapotrzebowanie na surowiec, ale daje jednocześnie środki na jego pozyskanie.

- Mimo że kwoty mają zostać zniesione za dwa lata, protekcjonizm wobec segmentu rolnego, z którego znana jest Unia Europejska, pozwala nam przypuszczać, że w miejsce kwot wprowadzony zostanie inny mechanizm regulacyjny. Z punktu widzenia przetwórstwa mleczarskiego, zniesienie kwot mlecznych byłoby korzystne, nie można jednak przewidzieć, jakie skutki dla rolników przyniesie ten krok. Może to doprowadzić do spadku kosztów surowca, co przełoży się na zmniejszenie rentowności w produkcji mleka, a w efekcie spowoduje spadek jego produkcji. Trzeba także pamiętać, że działamy na rynku globalnym - zmiana cen surowca w Polsce często ma swoją przyczynę w wahaniach na rynkach zewnętrznych, np. niemieckim. - mówi szef europejskiej dywizji Milkilandu.

Podkreśla przy tym, że sytuacja Polski jest korzystna, a nasz rynek mleka bardzo duży. Uważa także, iż ogromną szansą jest eksport - wkrótce będziemy piątym producentem serów na świecie. Wciąż obserwujemy tendencję wzrostową, którą trzeba umiejętnie wykorzystać.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MLKMilkiland N.V.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • DK 30-04-2013, 11:19:
Kolego ,czy Ty masz w ogóle pojęcie ,o czym mówisz ?
Twoja specjalnością nie jest rozwój żadnej branży ,a szybki upadek ...
Życzę powodzenia jak zawsze :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.