Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes Mlekovity: Afryka zyskuje znacznie kosztem Azji

Od wielu lat naszym najważniejszym odbiorcą są kraje Europy Zachodniej, a obecnie ogromne znaczenie zyskała Afryka – nieco kosztem Azji, głównie ze względu na mniejszą niż wcześniej chłonność chińskiego rynku – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity.

Prezes Mlekovity: Afryka zyskuje znacznie kosztem Azji
Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 25-07-2019, 12:58

- Warto zauważyć, że dzięki wszystkim podejmowanym działaniom, a także możliwościom tworzonym przez kolejne inwestycje w rozwój bazy technicznej, technologicznej oraz produktowej, Mlekovita może oferować kolejne grupy asortymentowe, w tym takie, których do tej pory nie posiadała w swoim portfolio. Nowa Fabryka Proszków Mlecznych pozwoliła osiągnąć znaczący wzrost w kategorii proszków mlecznych, osiągając poziom 100 tysięcy wyprodukowanych ton w 2018 r., które następnie trafiły na rynki całego świata. Liczymy, że podobnie jak w ubiegłym roku sprzedaż proszków mlecznych będzie silną pozycją. Zapotrzebowanie na tego typu produkty widoczne jest szczególnie za granicą – proszki mleczne są cennym produktem eksportowym ze względu na przedłużoną datę przydatności do spożycia, dzięki czemu chętnie kupują go właśnie kraje afrykańskie i azjatyckie. I ich produkcję rozwijamy dzięki możliwościom naszej nowej Fabryki Proszków Mlecznych – mówi Dariusz Sapiński.

Podkreśla, że w sumie produkty Mlekovity trafiają do 159 krajów na całym świecie. A ambicją firmy jest być wszędzie. - Jesteśmy liderem nie tylko pod względem wartości eksportowanych produktów, ale także liczby obsługiwanych krajów oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne. Najszerszy wysyłany asortyment, ze względu na jego trwałość, to – poza proszkami mlecznymi – mleko i produkty UHT, w tym topowa linia Wypasione, poszerzona ostatnio także o mleko Wypasione czekoladowe 1 l, głównie w odpowiedzi na zainteresowanie rynków zewnętrznych – mówi prezes spółdzielni z Wysokiego Mazowieckiego.

Dodaje, że chociaż Polska jest dużym krajem, to jednak konsumpcja produktów mlecznych jest u nas wciąż zbyt mała. - Mamy takie możliwości, że produkujemy więcej, niż jesteśmy w stanie sprzedać w naszym kraju, ale i Polacy – mimo że sytuacja się poprawia – w porównaniu do innych nacji spożywają po prostu mniej nabiału. Dlatego właśnie to 30-35 proc. produkcji sprzedajemy na eksport – dodaje prezes Sapiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Sapiński RSS ALERT    /    Mlekovita RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich do Afryki RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich RSS ALERT    /    Afryka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.171.18
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.