Prezes Mlekovity: Głównym problemem branży mleczarskiej są podróbki produktów

Powinny być ostrzejsze standardy kontroli jakości, gdyż podrabianie produktów jest ciągle plagą w mleczarstwie. Poza tym, że uderza to w uczciwych przedsiębiorców, psuje to także wizerunek branży jako całości. Nie uważam, że trzeba zrezygnować z produkcji produktów seropodobnych, ale niech będą one dobrze oznaczone - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Sapiński, prezes GK Mlekovita.
Jego zdaniem produkty seropodobne nie powinny być sprzedawane w tych samych stoiskach co artykuły mleczarskie. - Coś takiego nie wprowadzałoby kupujących w błąd, bo nadal świadomość części konsumentów jest pod tym względem stosunkowo niska. Podkreślam jednak, że to sami mleczarze muszą rozwiązać ten problem. Nikt tego za nas nie zrobi - mówi Dariusz Sapiński.
Prezes Mlekovity zauważa, że innym problemem jest brak promocji mleka. - Powinniśmy więcej promować się w kraju i za granicą. W Kaliningradzie Mlekovita organizuje co jakiś czas imprezy promocyjne, min. jako jedyna firma mleczarska Międzynarodowy Dzień Mleka, finansując go z własnych środków - dodaje prezes Sapiński.
Spółdzielnia mleczarska w Wysokim Mazowieckim istnieje od 1928 roku, a od 1992 funkcjonuje pod nazwą Mlekovita. Jest firmą ze 100-procentowym kapitałem polskim. Tworzą ją zakłady zajmujące się przetwórstwem i dystrybucją wyrobów mleczarskich: macierzysty w Wysokiem Mazowieckiem, a także w Bielsku Podlaskim, Morągu, Zakopanem, Lubawie, Działdowie, Pilicy i Baranowie oraz magazyny dystrybucyjne w Chrzanowie, Kluczborku, Kowalewie Pomorskim, Piasecznie, Wyszkowie, Łodzi, Białymstoku, Jadownikach, Brzesku, Goręczynie i Wolsztynie. Obecnie cała grupa kapitałowa zatrudnia 1500 osób. Rok 2009 spółdzielnia zamknęła przychodami w wysokości ponad 1,8 mld zł. Firma skupiła najwięcej mleka w historii funkcjonowania, czyli ponad 869,6 mln l.

KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)