Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mlekovity: Po embargu polskie mleczarstwo zdało egzamin

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 06-10-2014, 11:42
Prezes Mlekovity: Po embargu polskie mleczarstwo zdało egzamin
Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita /fot.PTWP

Uważam, że w świetle rosyjskiego embarga, polskie mleczarstwo zdało egzamin. Żaden zakład nie stanął, całe mleko jest nadal kupowane, a straty z tego tytułu są coraz mniejsze - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity.

Dariusz Sapiński, prezes Grupy Kapitałowej Mlekovita będzie uczestnikiem debaty "Strategiczny plan rozwoju dla sektora spożywczego". Dyskusja na temat strategii dla przemysłu spożywczego otworzy tegoroczne VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014.

Podkreśla, że nie ma co przesadnie i w nieskończoność rozdzielać szat. - To, co się stało z rynkiem rosyjskim i ukraińskim, to nie koniec świata. Należy wyciągnąć naukę i działać konstruktywnie i długofalowo. Trzeba pamiętać, że większość rynków na świecie jest otwartych dla polskich produktów mleczarskich - mówi Dariusz Sapiński. Dodaje, że trzeba zatem rozpoznać te rynki, sprawdzić wiarygodność potencjalnych partnerów, sprawdzić ich zdolność finansową i dostosować nasz asortyment do potrzeb nowych odbiorców. - Jak to zrobimy, to kwestia rynku rosyjskiego przestanie mieć znaczenie - uważa.

Mlekovita eksportuje do ponad 100 krajów świata. Jak mówi jej prezes, z tego powodu utrata rynku rosyjskiego, choć nie ukrywa, że to bolesna strata, nie oznacza tragedii. - Nie mamy takich kłopotów, jak te firmy, który eksportowały tylko do Federacji Rosyjskiej. Aby zdobyć nowe rynki potrzeba czasu, ale radzimy sobie - mówi prezes Sapiński.

W jego opinii, branża potrzebuje nowych, strategicznych inwestycji, które gwarantowałyby bezpieczeństwo dla sektora i poszczególnych firm. - Trzeba pamiętać, że kwoty się kończą, trzeba zatem wykazać dużą aktywność działania na nowych rynkach. Jeszcze bardziej poprawić asortyment - to nasza stała troska o jakość i konkurencyjność. Trzeba pamiętać, że konkurencyjność cenowa jest kluczowym czynnikiem sukcesu - mówi szef Mlekovity.

Dodaje równocześnie, że nie możemy zapominać o własnym, polskim podwórku. Jego zdaniem, rolnicy mogą ze spokojem patrzeć w przyszłość i od 1 kwietnia przyszłego roku zwiększać produkcje. - Uważam, że mleczarstwo to przemysł narodowy i ma pchać całą gospodarkę - podkreśla Sapiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mlekopij 06-10-2014, 11:53:
czyli co w końcu p. Prezesie - apeluje pan dalej o pomoc i wsparcie czy tez pana punkt widzenia zależy od porannych humorów i tego co pan zjadł dzień wcześniej na kolacje i zapił ? Skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH