Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mlekovity: Trzeba natychmiast uregulować kwestię marek własnych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 17-10-2012, 09:45
Prezes Mlekovity: Trzeba natychmiast uregulować kwestię marek własnych
Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity /fot.żelaznastudio

- Uważam, że natychmiastowego działania wymaga wypracowanie konkretnego stanowiska i wprowadzenia w życie regulacji ustawowych w kwestii marek własnych. Te marki są coraz bardziej popularne, coraz szybciej się rozwijają, jednak niosą duże zagrożenie dla polskich producentów i przetwórców. Wypierają one marki rynkowe i lokalnych dostawców. Prowadzą do całkowitego gospodarczego uzależnienia się dostawcy wobec sieci. Dostawcy zawierają umowy na granicy opłacalności - apelował Dariusz Sapiński, prezes Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita podczas V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Coraz więcej polskich producentów, którzy inwestują w swoje zakłady zaczyna mieć poczucie, że robi to nie dla rozwoju swojej marki, a dla marek sieciowych. Uważam, że konstruktywnym rozwiązaniem mogłoby stać się ograniczenie udziału marek własnych na półkach sieci handlowych, na przykład w stosunku 80 proc. na rzecz producenta i 20 proc. na rzecz sieci. Najszybszą ścieżką zmian mogłaby być zmiana ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - zaproponował prezes Mlekovity.

Podkreślał, że istnieją stosowne rozwiązania, ale trzeba je dostosować do aktualnej sytuacji i zacząć je stosować. - Wolny rynek nie zastąpi polityki gospodarczej. Trzeba uregulować kwestie marek własnych. Intensywnie się rozwijają, ale często korzystają na tym zagraniczni producenci, gdyż sieci importują produkty pod swoimi markami z innych państw. Wypierają one polskie marki rynkowe - mówił prezes Sapiński.

V Forum Rynku Spożywczego i Handlu jest największą w Polsce konferencją dedykowaną sektorowi spożywczemu oraz handlowemu - 2 dni, 13 debat, 80 panelistów, ponad 1000 gości. To doroczne spotkanie przedstawicieli przedsiębiorstw producentów, przetwórców i dystrybutorów żywności w Polsce, a także sieci handlowych. Konferencja organizowana przy współudziale organizacji branżowych, przedstawicieli rządu oraz osób mających realny wpływ na zmiany w sektorze spożywczym i handlu w Polsce. Piąta edycja Forum Rynku Spożywczego i Handlu potrwa po raz pierwszy dwa dni, podczas których omawiane będą między innymi następujące tematy: finansowanie rozwoju firm spożywczych, nowe technologie w zarządzaniu produkcją, eksport i inwestycje zagraniczne polskich firm spożywczych, strategie firm mięsnych w sytuacji kurczącej się krajowej bazy surowcowej, czy biznes mleczarski w czasach niskiej rentowności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (14)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Edek przejmuj podmioty! 24-10-2012, 09:43:
Mlekovita powinna być przejęta przez Spomlek! Spomlek ma najlepszego w Polsce i Europie prezesa Bajko! Sapiński nie dorasta do poziomu Bajki . Najlepszym rozwiązaniem jak Bajko przejmie mlekovitę a potem może i Mlekpol!
  • bunia 23-10-2012, 10:46:
a może tak jak w innych krajach prosze zobaczyc przykład Francji w ogóle uregulować prawo dotyczące sieci zagranicznych w Polsce
  • realista 22-10-2012, 13:20:
I kto to mówi ? Prezes firmy, która w obrocie z samą Biedronką osiąga ok. 1 mld PLN ? Komu zagrażają marki własne sieci ? Odpowiedź jest prosta. Właśnie takim firmom jak mlekovita. Uzależnili się od sebie a teraz larum. A gdzie marki przejmowanych firm ? Co zrobiliscie z jakością ich produktów? Jak smakuje dziś najlepszy w Polsce kefir z Kościana? Co się dzieje ze sprzedażą marki Kościan ? Po co te kombinacje ze zmianą receptur, nanoszeniem znaczka mlekovity na każdym produkcie ? Klienci doskonale znają "jakość" mlekovity. Najbardziej rozpoznawalna marka ? Fakt. Ale jak kojarzona ?? Totalne badziewie. Czyżby prezes czuł jakieś zmiany w temacie eksportu i nagle zainteresował się rynkiem krajowym ? Nie będzie już z czego dokładać do strat jakie powoduje fatalna polityka wobec klientów na rodzimym rynku ? Ale o tym trzeba było myśleć znacznie wcześniej. I nie słuchać "dyrektorów -fachowców" z marketingu i handlu. Ech... szkoda gadać...

Zobacz wszystkie komentarze (14)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.