Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Prezes Mlekpolu: Migracje dostawców mleka odbijają się na zakładzie

Konsekwencje migracji dostawców mleka mają wpływ na zakład odbierający surowiec. Bo czyniąc pewne inwestycje i ponosząc ich potężne koszty, planuje się je w oparciu o przewidywane ilości surowca, jakie trafią do zakładu. Natomiast mniejszy przerób skutkuje większymi kosztami - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edmund Borawski, prezes Mlekpolu.

Prezes Mlekpolu: Migracje dostawców mleka odbijają się na zakładzie
Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol

Prezes Borawski podkreśla, że omawiając migracje producentów mleka z zakładu do zakładu, trzeba wiedzieć, że jest to rynek żywiołowy i takie sytuacje zdarzają się nie tylko w naszym kraju. - Ta migracja spowodowana jest często różnymi sytuacjami. Czasami związane to jest z propozycją lepszej ceny za mleko. Czasami brakiem chęci w podnoszenie jakości dostarczanego surowca. To są bardzo indywidualne sprawy. Ale bywa też i tak, że decyzje podejmowane są pod wpływem emocji i po jakimś czasie dostawca próbuje wracać do zakładu, z którego odszedł. Pamiętać należy, że produkcja mleka to nie tylko sentyment, ale przede wszystkim twarda ekonomia - podkreśla szef Mlekpolu.

- Z moich informacji wynika, że w 2010 roku zmniejszyła się ilość gospodarstw produkujących mleko.  Dla przykładu w 2000 roku liczba dostawców mleka był na poziomie 460 tys. a w 2009 było ich już 200. Z szacunkowych danych wynika, że w 2010 było ich ok. 170 tys. Przy tym pamiętać trzeba, że nie maleje ilość produkowanego mleka. Gospodarstwa stają się coraz bardziej wyspecjalizowane, doinwestowane i produkujące surowiec najwyższej jakości - mówi Edmund Borawski.

Zauważa także, że podobnie jak zmniejsza się ilość gospodarstwa produkujących mleko, zmniejsza się ilość zakładów je przetwarzających. - Część zostaje przejęta przez inne podmioty, na zasadach prawa spółdzielczego, a część znika z rynku na skutek zbyt słabej kondycji finansowej. To drugie rozwiązanie, jest niekorzystne z punktu widzenia zakładu jak i dostawców mleka - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Edmund Borawski RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    podkupywanie dostawc RSS ALERT    /    rolnicy RSS ALERT    /    surowiec RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.