Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mlekpolu: Nie widać sygnałów zmian na światowym rynku mleka

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-11-2012, 14:55
Prezes Mlekpolu: Nie widać sygnałów zmian na światowym rynku mleka
Edmund Borawski, prezes Mlekpolu

Światowy kryzys nie ominął branży mleczarskiej. Jest on zauważalny od dłuższego czasu i niestety nie widać sygnałów zmian na rynkach światowych, a co za tym idzie także na rynku krajowym. Polska branża mleczarska jest dziś na światowym poziomie zarówno pod względem jakości produkowanych surowców, jak też inwestycji poczynionych w ten sektor - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edmund Borawski, prezes Mlekpolu.

Jego zdaniem, podobnie sytuacja ma się w zakresie produkcji mleka. - Rolnicy, którzy zdecydowali się związać swoją przyszłość z mleczarstwem zainwestowali w tą produkcję ogromne środki finansowe. Dziś jesteśmy przedmiotem zainteresowania innych krajów, farmerów z całej Europy, którzy odwiedzając nasze wysoko wyspecjalizowane gospodarstwa są pełni podziwu dla zmian i rozwoju polskiej wsi. Świadczy to o dojrzałości i umiejętności przewidywania i podejmowania trudnych decyzji przez rolników- producentów mleka - uważa szef Mlekpolu.

- Patrząc z perspektywy trzydziestu lat mojej pracy w mleczarstwie mogę śmiało powiedzieć o ogromnym skoku cywilizacyjnym, jaki wykonaliśmy w ostatnich latach. Sektor mleczarski posiada potencjał, który powinien być wykorzystany przy zastosowaniu odpowiednich  mechanizmów wsparcia legislacyjnego.  Mleczarstwo  jest na tyle znaczącą i silną gałęzią rynku, z tak ogromnymi rodzinnymi tradycjami, że powinno stać sie naszym przemysłem narodowym. Wskazuje na to wiele elementów - mówi prezes Borawski.

Podkreśla, że sektor mleczny doskonale wpisał się w zmiany ekonomiczne, dostosowując się  do  nowych rzeczywistości rynkowych, pozostając jednocześnie w idei  ruchu spółdzielczego.  Pamiętać trzeba, że to producenci mleka są właścicielami spółdzielni i od ich dojrzałości i otwartości na zmiany zależy jej dalsze funkcjonowanie.  Jako pierwszy rozpoczął proces konsolidacji i zmian łączenia się w silne podmioty, choć nie zawsze jest to proces łatwy. - Przed mleczarstwem nowe wyzwania, likwidacja kwotowania mleka  w roku 2015. Producenci mleka maja więcej obaw niż optymizmu  o rynek po uwolnieniu kwot szczególnie dotyczy to gospodarstw, które podjęły kosztowne działania inwestycyjne - dodaje Edmund Borawski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.