Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes OSM Chojnice: Globalne sieci handlowe są dla nas nieosiągalne

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2009, 14:03
Prezes OSM Chojnice: Globalne sieci handlowe są dla nas nieosiągalne

- OSM w Chojnicach jest obecne w sieciach lokalnych, gdzie opłaty są możliwe do zniesienia przy marżach uzyskiwanych ze sprzedaży. Jednak wejście do sieci globalnie jest niemożliwe - wysokie opłaty, niskie marże, długie terminy płatności oraz trudności nawet w przekazywaniu dokumentów to bariery nie do przejścia - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Maciej Lipiński, prezes OSM Chojnice.

- Nasze produkty można kupić całej Polsce, koncentrujemy się jednak na rynku lokalnym, gdyż to on wypracowuje nam znaczącą marżę dzięki niższym kosztom transportu oraz wyższym marżom. Często wchodzimy do sklepów sieciowych lokalnie, aby klient nie odzwyczaił się od naszych produktów - mówi Maciej Lipińki.

Spółdzielnia produkuje mleko, śmietany, masło, napoje fermentowane oraz sery twarogowe i dojrzewające.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Chojnicach posiada ponad 100-letnią tradycję. Początki działalności Spółdzielni sięgają roku 1895. W latach 1977 - 1992 Spółdzielnia eksportowała swoje wyroby za granicę. Między innymi Ser Solan i Feta do Iranu i Libanu oraz koncentrat białkowy „Protecon" do Holandii. - Obecnie nie jesteśmy eksporterem, skupiamy się na rynku lokalnym i krajowym - mówi prezes Lipiński.

W ubiegłym roku OSM Chojnice zajeła II miejsce w rankingu mleczarskim podczas Forum Spółdzielczości Mleczarskiej w Augustowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • C-East 10-04-2009, 11:14:
Szanowny Panie prezesie Lipinski,

globalne sieci sa jak najbardziej realna wizja dla polskich eksporterow zywnosci,nalezy tylko dotrzec bez posrednikow do zarzadow sieci sklepow,to pierwsza sprawa.
Jak potoczy sie strategia sprzedazy,gdy lokalny rynek bedzie pelen wciaz nowych produktow konkurencjnych z zagranicy i takze sie zapelni.

A jak mozna wytlumaczyc fakt,ze holendrzy kupuja sery i inne produkty mleczarskiez Polski ii sprzedaja je do krajow arabskich i im sie to oplaca?
Mieszkam za granica od ponad 20 lat i zastanawia mnie fakt,ze z innych krajow produkty ukazuja sie w sieciach,ale marka polskich produktow jest niewidoczna w sieciach,lub sprzedawana jest pod marka dysrybutora.

Pozdrawiam
  • KKrajewski. Kat. Handlu i Usług AM Gdynia 07-04-2009, 18:34:
Panie Prezesie tak trzymać! Myśleć globalnie i działać lokalnie! Wprawdzie to Kaszuby leśne, ale będziemy Pana wspierać w działaniach! Dobre praktyki trzeba upowszechniać i wzmacniać! Powodzenia!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH